ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
חי עם דיאליזה

חודשיים אחרי ההשתלה: מת הגבר שקיבל כליית חזיר

הגבר שהושתל אצלו כליית חזיר מת כמעט חודשיים לאחר מכן. מבית החולים נמסר כי אין אינדיקציה שהמוות נבע מההשתלה. יותר מ-100,000 אנשים בארה"ב נמצאים ברשימות המתנה להשתלות, כ-90,000 זקוקים לכליות

חודשיים אחרי ההשתלה: מת הגבר שקיבל כליית חזיר
אילוסטרציה צילום: unsplash

הגבר בן ה-62 שעבר השתלת כליית חזיר הראשונה בעולם, מת. כך הודיעה אתמול משפחתו.

ריצ'רד סליימן עבר את ההליך בן ארבע השעות במרץ האחרון בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס ושוחרר מבית החולים שבועיים לאחר מכן ב-2 באפריל.

בית החולים הדגיש כי אין אינדיקציה לכך שמותו הפתאומי של סליימן נגרם כתוצאה מההשתלה.

"צוות ההשתלות של Mass General עצוב עמוקות על מותו הפתאומי של מר ריק סליימן. אין לנו אינדיקציה שזו הייתה תוצאה של ההשתלה האחרונה שלו", נמסר בהצהרה של בית החולים הכללי של מסצ'וסטס.

סליימן, תושב וויימות' מזרחית לבוסטון, חי עם סוכרת ולחץ דם גבוה במשך שנים רבות, כך מסר בית החולים בזמן ההשתלה. הוא היה עם דיאליזה במשך שנים רבות לפני שעבר השתלת כליה מתורם שמת בדצמבר 2018 בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס.

עם זאת, הכליה הפסיקה לעבוד כחמש שנים לאחר מכן וסליימן נאלץ לחדש את דיאליזה במאי 2023, לדברי בית החולים זה השפיע על איכות חייו והוא נאלץ לקבל כליית חזיר.

"מר סליימן לנצח ייראה כמגדלור של תקווה לאינספור חולים מושתלים ברחבי העולם ואנו אסירי תודה על האמון והנכונות שלו לקדם את תחום ההשתלות. אנו מנחמים את משפחתו של מר סליימן. נזכור אדם יוצא דופן שנדיבותו נגעו בכל מי שהכיר אותו", נכתב בהודעת בית החולים.

יותר מ-100,000 אנשים בארה"ב נמצאים ברשימות המתנה להשתלות, כ-90,000 זקוקים לכליות, כך לפי ה-United Network for Organ Sharing , קבוצה ללא מטרות רווח שמנהלת את מערכת השתלות האיברים בארה"ב.

אבל ההשתלה עדיין כרוכה בסיכונים משמעותיים. היו שתי השתלות לב של איברים מחזיר לאדם בארה"ב; בשני המקרים, החולים לא חיו יותר מחודשיים.

השתלת כליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד