ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
הרבה הרס וחורבן

עונת ההוריקנים כבר באופק: צפויה עונה סוערת

עונת ההוריקנים מתפתחת באופן רשמי באחד ביוני, והתחזיות הראשונות צופות עונה סוערת במיוחד

עונת ההוריקנים כבר באופק: צפויה עונה סוערת
אילוסטרציה צילום: pixabay

סופות הוריקן, הידועות גם בשם טייפון או ציקלון בהתאם לאזור, הן סופות טרופיות חזקות המאופיינות ברוחות חזקות, להן נלווים גם גשמים כבדים ונחשולי סערה הרסניים. סערות אלו עלולות להמיט הרס בעיקר אזורי החוף ולהוות איומים משמעותיים על החיים והרכוש.

עונת ההוריקנים מתחילה באופן רשמי באחד ביוני. עוצמת ההוריקנים מושפעת מגורמים שונים, והשנה, צופים החזאים עונה חזקה במיוחד. התחזיות הראשונות שהתפרסמו בתחילת אפריל צופות למעלה מ 10 הוריקנים בשנת 2024, לעומת 7.2 בממוצע לשנים 1991 עד 2020, מתוכן כ- 6 בקטגוריה 3 ומעלה, לעומת ממוצע של 3 בעונה.

pixabayאילוסטרציהצילום: pixabay

עם עליית הטמפרטורות העולמיות, גם טמפרטורות פני הים נמצאות במגמת עלייה. מים חמים יותר מספקים את האנרגיה הדרושה לדלק הוריקנים, ובהתאם, אוקיינוסים חמים יותר יכולים להוביל להיווצרות של הוריקנים חזקים ותכופים יותר.

השנה צפויה שנת לה ניניה, שקשורה דוקא לטמפרטורות פני ים קרירות מהממוצע במרכז ובמזרח האוקיינוס השקט, מה שעשוי להחליש את הסופות באזור זה. החלשת הרוח מעל הים הקריבי ואגן האוקיינוס האטלנטי הטרופי, עשויה לאפשר לסערות להתפתח ולהתעצם באגן האטלנטי, ובכך לה ניניה יכולה לתרום לעלייה בפעילות ההוריקן האטלנטי.

אגב, בים התיכון אין הוריקנים.

(פורסם ע"י ד"ר לילך לב, השירות המטארולוגי)
הוריקן הוריקנים טייפון ציקלון סערה גשם סוער השירות המטאורולוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד