ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
טענות לאלימות משטרתית

מחאה סוערת בתל אביב: 6 בני משפחות חטופים עוכבו ונעצרו

הסתיימה המחאה בתל אביב - כלל הצירים נפתחו לתנועה | לטענת המשטרה, קומץ מפגינים הפרו את הסדר הציבורי, פרצו מחסומים, הדליקו מדורות, חסמו צירים והתעמתו עם השוטרים | מס' מפירי סדר עוכבו/ נעצרו ונרשמו מס' דו"חות בסך 1,000 ש"ח על הפרעה לתנועה וחסימת צירים

מחאה סוערת בתל אביב: 6 בני משפחות חטופים עוכבו ונעצרו
המחאה בתל אביב צילום: איתי רון, פלאש 90

במסגרת מחאה שאושרה ע"י המשטרה ונערכה כסדרה אמש (מוצ"ש), בהתאם לתנאים שנקבעו, הגיעו מוחים שהפגינו באופן לגיטימי למתחם שהוקצה לטובת המחאה, כאשר בתום המחאה רוב הציבור התפנה מהמקום.

במקביל, התקבצו מספר מפגינים אשר ירדו וחסמו את כביש 20 לכיוון צפון, וחלקם ביצעו עצירה יזומה עם רכביהם וקשרו עצמם באמצעות שרשראות. בנוסף הודלקו מדורות. מפגינים נוספים חסמו את דרך השלום, סמוך לקניון עזריאלי, וכל זאת על מנת לפגוע במרקם התקין של שגרת החיים, תוך ניסיונות לחסום ציר תנועה ולמנוע את חופש התנועה מכלי רכב שנעו על הציר. 

הפרות הסדר בתל אביב צילום: דוברות המשטרה
 
כוחות המשטרה פינו את המפגינים מהכביש וביצעו עיכוב/ מעצר של מפירי הסדר, תוך הפעלת אמצעים לפיזור הפגנות.

במהלך הפרות הסדר עוכבו/ נעצרו מס' מפירי סדר שירדו וניסו לחסום את כביש איילון, נרשמו מס' דוחות על סך 1,000 ש"ח בגין הפרעה לתנועה. כלל הכבישים נפתחו לתנועה.

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור", נמסר מהמשטרה.

עם זאת, בארגוני המחאה טענו לאלימות משטרתית וכי בין המעוכבים והעצורים ישנם ששה קרובי משפחה של חטופים, בהם אילת מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, בנוסף פורסם ב-N12 תיעוד של עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן, מובלת לחקירה במשטרת מסובים תוך שחברי הכנסת גלעד קריב ונעמה לזימי מ'העבודה' מגנים עליה בגופם.

בתיעודים ניתן לראות לפחות מפגין אחד שפונה על ידי צוותי ההצלה לטיפול בבית החולים לאחר שנפצע תוך כדי המחאה.

מחאה בתל אביב הפגנה בתל אביב חסימת איילון חסימת כבישים משפחות חטופים הפרות סדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד