ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
ברוך דיין האמת

מנהל הישיבות של גור באשדוד נפטר בשבת

עם צאת השבת הגיעה הידיעה על פטירתו של מי שהקים, ניהל וביסס את ישיבות 'בית ישראל' גור באשדוד הרה"ח רבי יוסף קפלושניק ז"ל. נפטר לאחר שלקה בליבו ולא התאושש

מנהל הישיבות של גור באשדוד נפטר בשבת
נר צילום: pexels

ברוך דיין האמת: עם צאת השבת התפשטה בריכוזי חסידות גור בעיר אשדוד הבשורה הקשה על פטירתו של מי שהקים, ניהל וביסס את ישיבות 'בית ישראל' גור בעיר, הרה"ח ר' יוסף מנחם הרש קפלושניק ז"ל שהלך לעולמו בבית החולים 'שערי צדק' בגיל 74.

הרב קפלושניק, יליד חיפה, נולד בכ"ב תמוז תש"ט הרב מאיר קפלושניק ז"ל, התייתם בילדותו מאמו אהובה. נישא לבתו של הרב משה דוד וולקוביץ מב"ב.

כבר בהיותו אברך צעיר נודע בזכות כישוריו ובעיקר בזכות הלהט החסידי שבו התברך. היה מקורב מאד לאדמו"ר מגור שליט"א ונמנה על הגרעין המייסד של בית החסידים דגור ברחוב רש"י בב"ב.

עם הקמת ההתיישבות החרדית בעיר אשדוד יצא בשליחות הרבי ה'לב שמחה' מגור זצ"ל אז המנוח אברך צעיר ועליו הוטלה המשימה להקים את הישיבה בעיר. ואכן, במאמצי על עלה בידו להקים את הישיבה ברח' חטיבת הנגב, שתהפוך תוך זמן קצר לגולת הכותרת של ההתיישבות החסידית בעיר.

לימים יעמוד הרב קפלושניק בראש רשת מוסדות, שתכלול את הישיבה הגדולה וכך גם את הישיבה הקטנה שהוקמה ברובע ז'. בהמשך הקים ישיבה גדולה נוספת בעיר הפועלת אף היא ברובע ז'. במקביל ניהל את ישיבת 'פאר ישראל' בירושלים וכן כיהן כחבר הנהלת גמ"ח 'בית ישראל' לצד מוסדות וגופים נוספים בהם נטל חלק. 

ילדיו וחתניו משמשים אף הם ככלי קודש, כמשגיחים וכמשפיעים בקהילת גור.

בחודשים האחרונים לקה בליבו, כאשר ממחלתו לא התאושש. היום, כאמור, נודעה הבשורה הקשה על פטירתו.

הלווייתו תצא הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת קדושים) בשעה 23.15 מביהמ"ד הגדול דחסידי גור ברחוב ירמיהו בירושלים, ובשעה 12:30 ברחוב נועם אלימלך 3 בשכונת אור החיים בבני ברק דרך בית החסידים גור ברחוב רש"י 13 בעיר ומשם תמשיך לבית העלמין בחיפה שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד