כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לחץ על ישראל

מצרים מסרבת לשלוח סיוע לרצועה - כל עוד צה"ל לא נסוג ממעבר רפיח

במצרים החליטו להספיק להכניס משאיות סיוע לעזה דרך כרם שלום - זאת עד שצה"ל ייסוג ממעבר רפיח. בכיר אמריקני: "יש ירידה מדאיגה בכמות הסיוע ההומניטארי שנכנסת לרצועה"

מצרים מסרבת לשלוח סיוע לרצועה - כל עוד צה"ל לא נסוג ממעבר רפיח
הפעילות ברפיח צילום: דובר צה"ל

במצרים מסרבים לשלוח משאיות סיוע הומניטרי לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום - זאת עד שכוחות צה"ל ייסוגו ממעבר רפיח. החלטה דרמטית זו מובילה לירידה משמעותית בהיקף הסיוע הנכנס לרצועה. 

בכיר ישראלי אמר ל"וואלה" כי "היו תיאומים מול המצרים לפני ההשתלטות על מעבר רפיח אבל המצרים נסוגו מכל הסיכומים אחרי התמונות של הטנקים ושל הנפת דגל ישראל במעבר". 

בכיר אמריקני אמר כי "יש ירידה מדאיגה בכמות הסיוע ההומניטארי שנכנסת לרצועה. זה בדיוק הדבר שהזהרנו את ישראל לגביו. מה שקורה עכשיו עם מעבר רפיח זה מיקרוקוסמוס של כל ההתנהלות הישראלית בשבעת החודשים האחרונים. כל התכניות לא עובדות. זו בדיוק הסיבה שאנחנו לא סמוכים על מה שהם אומרים לנו לגבי פעולה ברפיח".

גורם בישראל אמר ל-N12: "מדובר במכה קשה לישראל שמעוניינת להכניס סיוע הומניטרי, אבל ללא שיתוף פעולה מצרי זה פשוט בלתי אפשרי. מצרים יודעת זאת ובונה על הלחץ הבין-לאומי שייחייב את ישראל לעצור".

מקור מצרי בכיר אמר לערוץ אל-ע'ד: "קהיר הזהירה את ישראל מההשלכות של המשך שליטתה במעבר רפיח. היא נושאת באחריות להידרדרות המצב ההומניטרי ברצועת עזה".

מצרים חמאס מלחמת חרבות ברזל רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד