ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
פרשת דרכים

הדרך הדרמטית בה הבהיר ביידן את עמדתו על רפיח לישראל

נקודת מפנה או נקודת שבירה? ההחלטה של הנשיא ביידן מביאה את הקשרים עם ישראל לפרשת דרכים. ביידן מקווה שההחלטה לא לשלוח 3,500 פצצות מיוחדות תגרום לישראל לשנות מסלול במלחמתה בעזה

הדרך הדרמטית בה הבהיר ביידן את עמדתו על רפיח לישראל
הנשיא ביידן צילום: הבית הלבן

ההודעה לא עברה לא דרך שיחות טלפון, שליחים, הצהרות פומביות או ישיבה משותפת. הנשיא ביידן נקט בדרך דרמטית יותר להבהיר לישראל שהוא מפסיק לשלוח את הפצצות. נכון לשנה שעברה, ארה"ב סיפקה ציוד צבאי בשווי 158.7 מיליארד דולר לישראל מאז 1948.

החלטתו של ביידן להשהות את משלוח 3,500 פצצות לישראל נועדה לשדר מסר שלסבלנותו הגיעה לקיצה. הוא אמנם מתעקש שתמיכתו בישראל נשארת "ברזל", אך ביידן, בפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה בעזה, בחר להשתמש בנשק כדי להפגין את חוסר שביעות רצונו.

ה'ניו יורק טיימס' מציין כי "זאת נקודת מפנה משמעותית במערכת היחסים בת 76 השנים בין ארה"ב וישראל, מבחינה היסטורית אחת משותפויות הביטחון הקרובות בעולם. אבל אולי זו לא בהכרח נקודת שבירה".

ממשל ביידן עדיין מתיר את שליחת רוב כלי הנשק האחרים לישראל, ולמעשה גורמים רשמיים הדגישו שאפילו לא התקבלה החלטה סופית לגבי הפצצות שנמצאות כעת בהמתנה.

ביידן מקווה שההחלטה תגרום לנתניהו, לוותר על פלישה לרפיח. הנשיא התנגד למבצע כזה מחשש שפצצות אמריקאיות עלולות לגרום לאבדות נרחבות בקרב אזרחים.

בממשל קיוו שההחלטה של ביידן תשלח מסר שקט ולא הודיעו ​​על כך בפומבי, אבל גורמים בישראל הדליפו את זה לתקשורת.

 

מלחמת חרבות ברזל הנשיא ביידן ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד