כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"טעה טעות חמורה"

גורם ישראלי בכיר על דברי ביידן: "רפיח תיכבש בכל מקרה"

בישראל מגיבים לדבריו הנחרצים של הנשיא ביידן שהבהיר כי אם ישראל תרחיב את הפעולה ברפיח, ארה"ב לא תספק לה נשק ומצהירים כי "רפיח תיכבש בכל מקרה". גורם ישראל בכיר אמר: "ביידן טעה טעות קשה, גם מוסרית וגם פוליטית"

גורם ישראלי בכיר על דברי ביידן: "רפיח תיכבש בכל מקרה"
כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 במעבר רפיח צילום: דובר צה"ל

גורם ישראל בכיר התייחס הבוקר (חמישי) לאיום של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שלא לספק לישראל נשק במידה והפעולה ברפיח תורחב והצהיר כי "רפיח תיכבש בכל מקרה".

הגורם הישראלי הבכיר מבהיר כי לישראל יש אמצעים בכדי להשלים את המבצע ברפיח ללא סיוע מארה"ב. "יש לנו מספיק אמצעים להיכנס לרפיח ולכבוש אותה בלי סיוע אמריקני", אמר. לדבריו, "רפיח תיכבש בכל מקרה".

הגורם הסביר כי עיקר הבעיה בדברי ביידן היא הפומביות של הדברים בשל המסר שזה מעביר לאוייבי ישראל.

"הבעיה העיקרית היא המסר שזה שולח לחיזבאללה ואיראן, שישראל תגיע לכאורה בלי נשק לעימות בצפון".

הגורם העריך ברקע החשד בישראל שהקשחת העמדות מצד הממשל האמריקני נובע מהבחירות הקרבות בארה"ב ואמר: "ביידן טעה טעות קשה, גם מוסרית וגם פוליטית".

כזכור, ביידן אמר הלילה בריאיון ל-CNN כי "אם ישראל תפתח בפעולה נרחבת ברפיח, לא נספק לה פצצות ופגזים".

במקביל, אמש, שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין אישר בשימוע בקונגרס כי ארה"ב בוחנת מחדש משלוחי נשק שהיו מיועדים לצאת לישראל בתקופה הקרובה וזאת בהקשר של האירועים ברפיח.

"לא קיבלנו החלטות סופיות. השהנו את המשלוחים. הבהרנו שאנחנו מתנגדים לפעולה ישראלית ברפיח שלא תיקח בחשבון את שלומם של האזרחים הפלסטינים בעיר", אמר אוסטין.

בכירים ישראלים הביעו בימים האחרונים תסכול עמוק בפני בכירים אמריקניים בעקבות החלטת ממשל ביידן להשהות משלוח נשק שהיה אמור לצאת לישראל, והביעו דאגה מכך שהמהלך יחבל במאמצים להשיג עסקה לשחרור החטופים.

על פי דיווח ב'וואלה', מקורות שמעורים בנושא אמרו שישראל הבהירה לממשל ביידן כי היא מאוכזבת לא רק מההחלטה להקפיא את משלוח הנשק, אלא גם מהעובדה שהממשל הדליף את הדברים לתקשורת ותידרך כתבים בנושא.

בישראל הדגישו לארה"ב כי הדאגה היא מכך מכך שהמהלך האמריקני בעיתוי הנוכחי, תוך כדי המשא ומתן בקהיר, יפגע במאמצים להשיג עסקה חטופים והפסקת אש, כך אמרו המקורות שמעורים בנושא.

ישראל מודאגת מכך שבחמאס ישאבו עידוד מהלחץ האמריקני על ישראל ויסרבו לכל התגמשות במו"מ וכך לא ניתן יהיה להגיע להסכם.

המקורות ציינו שהמסר הישראלי לארה"ב היה שממשל ביידן צריך להפעיל לחץ על חמאס ולא על ישראל, וכי ישראל מצפה שארה"ב תמשיך לעמוד לצידה כשהיא נלחמת בחמאס.

 

ארה"ב ישראל רפיח עזה ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד