כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
גוננו על הדגל האמריקאי

הפלסטינים השליכו לעבר היהודים חפצים ובקבוק מתכת

עשרה מתוך כ-25 התלמידים שהחזיקו את הדגל האמריקני בהפגנה פרו פלסטינית היו צעירים יהודים. תמונות של הצעירים היהודים עומדים גאים מול שנאה בוטה התפשטו במהירות ברחבי הרשתות בארה"ב

הפלסטינים השליכו לעבר היהודים חפצים ובקבוק מתכת
בנם של הרב זלמן ויהודית בלמינג מניח תפילין בהפגנה צילום: Chabad.org

תמונות של קבוצה קטנה של סטודנטים באוניברסיטת צפון קרוליינה בצ'פל היל, כשהם מניפים דגל אמריקאי על רקע הפגנות אלימות נגד ישראל בשבוע שעבר, משכו את תשומת הלב של האומה האמריקאית. הצעירים נתפסו בעדשת המצלמה כשהם נאבקים לשמר שהדגל האמריקאי לא יפול על הקרקע לאחר שהמפגינים הפלסטינים רצו להחליף אותו בדגל פלסטיני.

מה שלא כל כך ידוע הוא שכעשרה מתוך כ-25 התלמידים שהחזיקו את הדגל האמריקני מתנוסס היו צעירים יהודים, כולם משתתפים בשיעורי תורה שבועיים בחב"ד, משתתפים בסעודות שבת, ומהווים חלק מקבוצה שמניחה תפילין.

ביניהם היה ג'ייקוב האריס בן ה-19, שסיפר לאתר Chabad.org שאמנם הוא לא תכנן תחילה להתעמת עם המפגינים, אבל כששמע שיהודים מכונים "פשיסטים ונאצים", הוא היה צריך לעשות משהו.

"צפינו באימה במפגינים תולשים את הדגל האמריקני להחליפו בדגל פלסטיני", הוא סיפר. "ההפגנה הזו יצאה מכלל שליטה".

המשטרה הגיעה זמן קצר לאחר מכן, והדגל האמריקאי הוחזר למקום הנכון. עם זאת, ברגע שהשוטרים עזבו, המפגינים שוב ניסו לתלוש את הדגל.

האריס וחבריו הקיפו את תורן הדגל והחזיקו את הדגל האמריקני מעל ראשם כדי לוודא שהוא לא יגע בקרקע. תמונות של הצעירים עומדים גאים מול שנאה בוטה התפשטו במהירות ברחבי הרשתות בארה"ב.

"הסצנה הייתה פשוט נוראית", אמר האריס. "אותם אנשים טענו כי המחאה שלהם שלווה, זרקו עלינו כל מיני חפצים, בקבוק מים ממתכת עף לחבר שלי בעין רק על כך שהוא עמד על זהותו והגן על הדגל".

"הדגל האמריקאי הוא סמל לחופש - החופש המיוצג על ידי הדגל הזה מאפשר לי לבטא את הזהות שלי בדיוק כפי שהוא מאפשר לאנשים למחות. לראות את הדגל מורד על ידי אותם אנשים הרגיש כמו סטירת לחי לכל אזרח אמריקאי", אמר האריס.

Chabad at UNC.הרב זלמן בלמינג עוזר לסטודנט יהודי להניח תפיליןצילום: Chabad at UNC.

הרב זלמן בלמינג, מנהל עם רעייתו, יהודית את בית חב"ד בצ'פל היל, אמר שהוא לא הופתע לראות את הצעירים הללו שהוא מכיר מגנים על הדגל.

"זה קרב כל-אמריקאי", אמר הרב בלמינג. "לא רק ערכים יהודיים מאוימים בקמפוס; זה החופש האמריקאי והערכים האמריקאים. אני מאוד גאה במה שהצעירים האלה עשו במה שהם מאמינים בו".

"יצאתי לשם כי רציתי לתת קול לסטודנטים היהודים שהרגישו לא רצויים בקמפוס ולהראות שזה בסדר להיות גאה בזהות", אמר האריס. "ראיתי את ההשפעה שהייתה לנוכחותנו בהפגנות הללו על קמפוסים אחרים בקולג', אני שמח על ההשפעה של המעשים שלנו".

אנטישמיות מבצע חרבות ברזל בית חב"ד ארצות הברית דגל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד