כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
תיאום עם המיליציות

איראן מגבירה לחץ על ישראל - ביקורים חשאיים בלבנון ועיראק

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, ביקר לאחרונה בחשאי בעיראק ובלבנון. ניכרת בימים האחרונים עלייה בתקיפות מעיראק לשטח ישראל. מומחים איראניים ממשיכים לפעול כדי להגביר את התקיפות הימיות

איראן מגבירה לחץ על ישראל - ביקורים חשאיים בלבנון ועיראק
אימוני החות'ים צילום: דוברות ממשלת החות'ים

איראן פועלת להגביר את הלחץ על ישראל במלחמה. בתקופה האחרונה ביקר בכיר משמרות המהפכה בחשאי בלבנון ובעיראק, ופעל לקידום והגברה של המתקפות נגד ישראל באמצעות הארגונים השלוחים באזור, כך דווח בחדשות 12.

על פי הדיווח, אסמעיל קא'אני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, ביקר בסוף השבוע בעיראק, הביקור שלו נועד להגביר את התיאום עם המיליציות הפרו-איראניות במדינה, וככל הנראה גם להורות על הגברת התקיפות שלהן נגד ישראל.

לאורך השבוע האחרון ניכרת הסלמה של המיליציות הפרו-איראניות בעיראק בהודעות על שיגור תקיפות לעבר ישראל. בין השאר פורסמו הודעות על פגיעות בבסיסים צבאיים ברמת הגולן ובאזור הדרום, וגם במתקן הנפט באשקלון, אסדת הגז לווייתן, בתי הזיקוק בחיפה ואפילו בתל אביב, רוב ההודעות שקריות ומומצאות. יחד עם זאת, לפחות חלק מההודעות אכן קשורות לאירועי אמת.

אמש הודיע דובר צה"ל על יירוט של מטרה חשודה שהתקרבה ממזרח לכיוון העיר אילת. בדיוק באותו זמן, הודיעו המיליציות בעיראק רשמית על קבלת אחריות על שיגור כטב"ם לעבר "מטרה חיונית" באילת.

עוד דווח, כי מומחים האיראניים סקרו במחוזות שונים בתימן אפשרויות להצבת עמדות שיגור חדשות של טילים וכטב"מים. הלילה דיווח צבא ארה"ב כי כוחות הקואליציה יירטו במפרץ עדן שני כטב"מים מתוך שלושה ששיגרו אתמול החות'ים, לצד טיל בליסטי ששוגר אף הוא. בכל ארבעת השיגורים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מלחמת חרבות ברזל תימן עיראק איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד