כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"פגיעה בבטחון"

הדיון החשוב נדחה בשל מחלוקת בין סמוטריץ' לגלנט

דיון חשוב על תקציב הביטחון לשנת 2024 שהיה אמור להיערך - בוטל אמש ברקע המחלוקת בין השר גלנט לשר סמוטריץ'. גורמים פוליטיים: "בכיר במשרד האוצר הודיע שהשר אינו מוכן לקראתו"

הדיון החשוב נדחה בשל מחלוקת בין סמוטריץ' לגלנט
השרים גלנט וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דיון משמעותי על תקציב הביטחון 2024 נדחה אמש בשל חילוקי דעות בין שר הבטחון יואב גלנט לשר במשרד הבטחון ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' - לגבי היקף תקציב הביטחון, כך דווח ב"ווינט". 

בדיון תיכננו להשתתף שני השרים הבכירים, כשאיתם אף ראש הממשלה בנימין נתניהו. ברגע האחרון הודיע ראש המל"ל צחי הנגבי על ביטולו. 

גורמים פוליטיים אמרו ל"ווינט" כי "הדיון בנושא נדחה מאחר שגורם בכיר בלשכת שר האוצר הודיע שהשר אינו מוכן לקראתו". מנגד, בסביבת סמוטריץ' טענו כי כל הצדדים הסכימו שעדיין אינם מוכנים לפגישה - ועל כן יש לדחות אותה. 

גורם ביטחוני אמר: "יש מדינות שמקדימות אותנו בהזמנות טייסות, ואין לנו שום מקום אחר לרכוש טייסות חדשות. זו פגיעה ממשית בביטחון. סמוטריץ' מעכב את רכישת הטייסות". עוד הוסיף: "העובדה שלא מכנסים את הדיון ומחליטים על תקציב ובין היתר על רכישת שתי טייסות חדשות לצה"ל – היא פגיעה ממשית בביטחון המדינה". 

מלשכת שר האוצר נמסר: "קיבלנו הודעה על ביטול הפגישה על הקמת הוועדה לבחינת תקציב הביטחון ממזכירות ראש המל"ל, מכיוון שגורמי המקצוע בלשכת הרמטכ"ל, לשכת שר הביטחון וכן גורמי מקצוע אצלנו ביקשו לדחות את הדיון עד לסיום התהליך המקצועי. הוועדה לבחינת תקציב הביטחון היא צורך חשוב לביטחון המדינה ולכלכלה, ושר האוצר אינו מתכוון לוותר על דרישתו להקמתה בהקדם". בלשכת שר הבטחון לא הגיבו לנושא.

תקציב הביטחון יואב גלנט בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד