כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
כולל בכירים בממלכה

סעודיה מגבירה מעצרים של אזרחים שמתבטאים נגד ישראל

ערב הסעודית הגבירה לאחרונה את המעצרים בממלכה בגין פרסומים ברשתות החברתיות על מלחמת ישראל חמאס בעזה. על רקע הדיווחים על שיחות לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה

סעודיה מגבירה מעצרים של אזרחים שמתבטאים נגד ישראל
אזרחים בסעודיה צילום: Pixabay

ערב הסעודית הגבירה את המעצרים של אזרחים שפרסמו פוסטים ברשתות החברתיות הקשורות למלחמת ישראל-חמאס, זאת בזמן שריאד מאותתת על נכונות לנרמל את היחסים עם ישראל - אם ישראל תתחייב לבסס נתיב למדינה פלסטינית עתידית.

הגבלות על חופש הביטוי, כולל באינטרנט, קיימות תמיד בערב הסעודית, אבל מבול המעצרים האחרון קשור במיוחד למלחמה בעזה, כך אמרו דיפלומטים וארגוני זכויות מריאד.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, המעצרים האחרונים כללו בכיר בחברה המעורבת בתוכנית הכלכלית של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, "חזון 2030", לאחר שפרסם דעות על המלחמה שהרגיזו את הרשויות.

איש תקשורת שאמר "לעולם אין לסלוח לישראל" ואדם נוסף שקרא להחרים מסעדות מזון מהיר אמריקאיות בסעודיה - נעצרו אף הם.

המעצרים נועדו להרתיע אנשים מלהצהיר הצהרות על המלחמה שעלולה לפגוע בביטחון הלאומי, כך אמר לבלומברג מקור שמכיר את הפעילות של ממשלת סעודיה בנושא.

מקור סעודי אמר כי חלה עלייה גדולה במספר האסירים במהלך ששת החודשים האחרונים באחד מבתי הכלא המאובטחים במדינה. זה נבדק על ידי כמה דיפלומטים סעודים וארגוני זכויות זכויות שאמרו שהם הבחינו בעלייה במעצרים הקשורים לרשתות חברתיות מאז ה-7 באוקטובר. עם זאת, ייתכן שרבים מהמעצרים הללו היו בגלל פוסטים שאינם קשורים למלחמת ישראל-חמאס.

 
סעודיה מלחמת חרבות ברזל נורמליזציה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד