כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מושך זמן בכוונה

המתווכים חושפים: זה מה שעובר בראשו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר

דיווח בארה"ב: מנהיג חמאס יחיא סינוואר אומר למקורביו כי הוא וארגון הטרור שלו יכולים להחזיק מעמד במלחמה שתארך עוד חודשים ואף שנים, ובכל מקרה, סינוואר סבור כי הוא כבר ניצח במלחמה. "פקח את עיני העולם לסבל הפלסטיני"

המתווכים חושפים: זה מה שעובר בראשו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

סינוואר, שככל הנראה מסתתר במנהרות חמאס עמוק מתחת לעזה, שרד את ההפצצות הכבדות של ישראל ומאמין שהוא יכול להחזיק מעמד גם אם ישראל תפלוש לרפיח.

מטרתו הסופית היא להבטיח את שחרורם של מאות, אם לא אלפי, מחבלים אסירים פלסטינים בעסקת חטופים ולהבטיח עסקה שתסיים את המלחמה ותבטיח את הישרדותו של חמאס. סינוואר צפוי לדחות כל עסקה שאינה כוללת דרך לסיום המלחמה ויציאת צה"ל מעזה. כך מדווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

אף על פי שהכוח של חמאס נפגע מהתקיפות הישראליות, סינוואר כנראה מאמין שהוא והארגון שלו יכולים להחזיק מעמד במשך חודשים ואף שנים של סכסוך.

העיתון דיווח כי לטענת מתווכים ערביים העוסקים במשא ומתן חמאס, סינוואר סבור שהוא כבר ניצח במלחמה, בין אם ישרוד ובין אם לאו, "בכך שפקח את עיני העולם לסבלם של הפלסטינים והעלאת הסכסוך לחזית הנושאים העולמיים".

מטרתו של סינוואר בטווח הארוך, אומרים המתווכים, היא להסיר את המצור על הרצועה, לשים קץ ללחץ הצבאי הישראלי על חמאס ולהבטיח את הישרדות הארגון. הארגון מחפש ערבויות בינלאומיות להפסקת אש, כדי להבטיח את הישרדותו לאחר המלחמה. ארה"ב, קטאר ומצרים יהיו הערבים לעסקה המוצעת, אבל בשביל הארגון זה לא מספיק.

בכירים בזרוע הצבאית של חמאס אמרו למתווכים הערביים, כי סינוואר חושב שהזמן פועל לצידו וכי ככל שהוא ממתין, כך יגדל הלחץ הבינלאומי על ישראל להפסיק את הלחימה בעזה. הוא גם בונה על סכסוך בתוך ישראל שיאלץ בסופו של דבר את נתניהו לרדת מהשלטון.

מנהיג אחר של חמאס, אוסאמה חמדאן, שיושב בלבנון ופועל כדובר הארגון, אמר כי המשא ומתן ייפסק אם ישראל תתקוף את רפיח. "ההתנגדות אינה מנהלת משא ומתן תחת אש", אמר לערוץ הטלוויזיה אל-מנאר בלבנון, תחנת טלוויזיה המזוהה עם החיזבאללה.

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד