כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
משבר הגיוס

גנץ: "תפקיד היועמ"שית לשמור על החוק ולא על הקואליציה"

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ גיבה את היועמ"שית ברקע המכתב החריף שהוציאה היום למזכיר הממשלה. גנץ אמר: "תפקידה של היועצת המשפטית לממשלה הוא לשמור על החוק ולא לשמור על הקואליציה של נתניהו"

גנץ: "תפקיד היועמ"שית לשמור על החוק ולא על הקואליציה"
בני גנץ צילום: באדיבות המצלם

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ גיבה הערב (רביעי) את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שטענה במכתב חריף כי התנהלות הממשלה כעת דומה להתנהלותה בימי הרפורמה המשפטית.

גנץ אמר: "תפקידה של היועצת המשפטית לממשלה הוא לשמור על החוק ולא לשמור על הקואליציה של נתניהו. יש לה חובה וגיבוי מלא להמשיך ולמלא את תפקידה".

לדבריו, "המתקפה עליה מצד חברי הכנסת בליכוד - לא תנקה את הכתם של חוק ההשתמטות שהם מבקשים להביא בעיצומה של מלחמה.

האחריות על נתניהו. גם היום עדיין לא מאוחר, לשים את ביטחון המדינה וטובת החברה לפני האינטרס הפוליטי ולקדם יחד את מתווה השירות הישראלי".

כזכור, היועמ"שית גלי בהרב מיארה שיגרה היום מכתב חריף למזכיר הממשלה יוסי כהן ובו היא טוענת כי הממשלה לא רק ביקשה ייצוג נפרד בבג"צ אלא גם פירשה זאת באופן שיאפשר לממשלה להמשיך לשלם כספי תמיכות בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה.

היועמ"שית האשימה כי ההתנהלות הזו היא המשך ישיר לרפורמה המשפטית  - "יש בה משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה ׳הרפורמה המשפטית׳, להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה, לעקוף אותו ולפגוע באפשרותו לשמור על אינטרס הציבור ושלטון החוק".

אמש פרסמנו ב'בחדרי חרדים' כי בניגוד לעמדת היועמשי"ת, הממשלה אישרה החלטה שקובעת כי הייצוג הנפרד בבג"ץ הגיוס יהיה לא רק לממשלה אלא גם לצה"ל, משרד הביטחון ומשרד החינוך.

השר פרוש שבהצבעה לפני כשבועיים על עמדת הממשלה בסוגייה נמנע - הצביע הפעם בעד.

בממשלה ביקשו לדחות למעשה את סעיף 4 במכתב של גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה שהבהיר כי משרדי הממשלה ימשיכו להיות מיוצגים על ידי המדינה, בניגוד לממשלה שתיוצג באופן פרטי לבקשתה.

 
בני גנץ חוק הגיוס גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד