י"ג חשון התשפ"ה
14.11.2024
גל התייקרויות

הזדרזו לקנות עוד היום: ממחר תאלצו לשלם יותר על אותם מוצרים

ממחר צפוי גל התייקרויות בישראל במסגרתו יזנקו מחיר הדלק, מוצרי החלב שבפיקוח ושורה ארוכה של מוצרים נוספים, ביניהם מילקה, אוראו, גומיגם, קראנץ', טמפקס, היינץ, קלוגס, פיירי, סוד, אריאל, ופרסיל

אילוסטרציה/לתמונה אין קשר לנאמר בכתבה
אילוסטרציה/לתמונה אין קשר לנאמר בכתבה צילום: Shlomo Kashi

מכה קשה לצרכנים בישראל: החל ממחר (רביעי) צפוי גל התייקרויות בישראל במסגרתו יזנקו מחיר הדלק, מוצרי החלב שבפיקוח ושורה ארוכה של מוצרים נוספים, ביניהם מילקה, אוראו, גומיגם, קראנץ', טמפקס, היינץ, קלוגס, פיירי, סוד, אריאל, ופרסיל.

ב- ynet 'מסבירים כי חלק מההתייקרויות ייכנסו לתוקף באופן מיידי – למשל במוצרי חלב מפוקחים - שכן מדובר במוצרים טריים. לכן, הצרכנים יראו שכבר מחר המחירים עלו. מוצרים אחרים יתייקרו בהמשך, אחרי שייגמר המלאי הקיים.

בין מוצרי החלב שמתייקרים החל ממחר: משקה החלב המפוקח הזול ביותר, חלב 1% בשקית, מתייקר ב-27 אגורות מ-5.51 שקלים ל-5.76 שקלים לליטר - התייקרות של 4.53%. מוצר החלב (משקה) היקר ביותר - חלב בקרטון 3% שומן התייקר ב-30 אגורות מ-6.81 שקלים ל-7.11 שקלים לליטר - התייקרות של 4.4%. שיעור ההתייקרות הגבוה ביותר חל בגביע אשל שמתייקר ב-10 אגורות, מ-1.85 שקלים ל-1.95 שקלים לגביע של 200 מ"ל - עליית מחיר של 5.4%. 

עליית מחירי החלב היא בנוסף להודעת חברת הייבוא וההפצה דיפלומט, שהודיעה שתייקר את מוצריה ב-3%-4% בממוצע ועד 15% החל מחודש מאי. בין מוצרי המזון שיתייקרו: מרגרינה מזולה, ויולייף ובלו בנד, קטשופ היינץ, קפה ג'ייקובס ואילי, רטבי קיקומן, לחם מסטמאכר, חטיפי פרינגלס ודגני בוקר קלוגס. בין מוצרי הנון פוד שמתייקרים: סוללות דורסל, אבקות כביסה טייד ואריאל, מוצרי היגיינה נשית טמפקס ואולווייז, נוזל כלים פיירי, מברשות שיניים חשמליות אורל בי ומסירי שיער של בראון. 

גם גלידות נסטלה (פרונרי) מייקרת את מוצריה בשיעור של עד 7.55%. בין המוצרים שיתייקרו: שלגוני ומאגדת גומיגם, שלגון אבטיח, שלגוני קראנץ', מאגדת מיני קראנץ', פיינט אוריאו ומילקה, טילון אקסטרים ענק ורגיל, טילון אוריאו, סנדוויץ' אוריאו, קוקילידה, שלגוני מילקה וסופר רולר.

ב- ynet מדווחים עוד כי גם חברת יחיעם, הזולה מבין חברות הנקניקים והפסטרמות, שאף מייצרת למותג הפרטי של שופרסל, הודיעה שבכוונתה לייקר לקמעונאים את כל מוצריה ב-9%. 

בחברות השונות הסבירו את המהלכים בעליות משמעותיות במחירי חלק מחומרי הגלם והתשומות השונות (אנרגיה, שכר המינימום, רגולציה ופיקוח וכו').

 

התייקרות עליית מחירים קניות צרכנים מכולת יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}