כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
רגע אחרי המתקפה

הפנייה הבהולה של בריטניה וצרפת לישראל: "אל תגיבו"

שר החוץ קיבל שתי שיחות דחופות לאחר המתקפה האיראנית ממקביליו בבריטניה וצרפת. השניים הביעו חשש מתגובה מיידית והסלמה, השר כ"ץ השיב: "לישראל זכות וחובה להגן על אזרחיה, זה הזמן שלכם להחליש את איראן"

הפנייה הבהולה של בריטניה וצרפת לישראל: "אל תגיבו"
נתניהו וישראל כץ צילום: שיר תורם, פלאש 90

עם סיום המתקפה האיראנית על ישראל אתמול, במשרד החוץ בירושלים התקבלו פניות בהולות בבקשה לקיים שורת שיחות עם שר החוץ ישראל כ"ץ. שתיים מהבקשות של שר החוץ הבריטי דייוויד קמרון ושל שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה - היו דחופות במיוחד, כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

על פי הדיווח, שני שרי החוץ שמדינותיהם היו מעורבות באופן אקטיבי בסיכול המתקפה, ביקשו לשוחח עם שר החוץ כ"ץ מחשש לתגובה ישראלית מיידית והסלמה.

שר החוץ הצרפתי סז'ורנה הביע תמיכה בישראל וגינה את התקיפה האיראנית, אך הביע חשש ממשי מהידרדרות. "מה התוכניות שלכם עכשיו? אנחנו מודאגים מאוד מהסלמה אזורית שתשפיע על כל האזור", אמר השר הצרפתי לכ"ץ.

זמן קצר לאחר מכן, השר הבריטי דיוויד קמרון אמר לכ"ץ: "איראן אומרת שאם תגיבו התגובה שלהם תהיה גדולה יותר. אני חושב שהדבר החכם יהיה לא להגיב ולמנוע הסלמה. הראיתם בצורה הטובה ביותר שאיראן היא התוקפן - כחבר שלכם אני מבקש שלא תגיבו".

שר החוץ כ"ץ הודה לשני השרים על תמיכתם בישראל ועזרתם בסיכול המתקפה האיראנית אך הבהיר להם: "לישראל כמו לכל מדינה זכות וחובה להגן על אזרחיה. אנחנו חיים בשכונה קשוחה ובשכונה הזאת לא מספיק שאתה חזק - כולם צריכים לדעת שאתה חזק".

השר כ"ץ הבטיח לעדכן את ראש הממשלה נתניהו בפנייה, וסוכם כי הם יעדכנו את נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בנושא הבקשה הישראלי להטלת סנקציות על איראן.

 

ישראל כ"ץ המתקפה האיראנית על ישראל מלחמת חרבות ברזל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד