1,500 ראיונות ומעל ל-2,600 כתבות - המלחמה בהסברה
חצי שנה למלחמה בחזית ההסברה לעולם. במלאת 6 חודשים למלחמה חושף מערך ההסברה הלאומי את פעילותו בזירה הבינלאומית. 1,500 ראיונות ויותר מ-1,300 תדרוכים מהאולפן
- יענקי פרבר
- ב' ניסן התשפ"ד
- 1 תגובות
מהשעות הראשונות לפרוץ המלחמה מנהל מערך ההסברה הלאומי שבמשרד ראש הממשלה לוחמה בהיקף חסר תקדים בזירת ההסברה העולמית, במטרה לייצר לגיטימציה למדיניות ישראל ולמהלכים בשדה הקרב.
הפעילות מגלמת מאמץ רב מערכתי משולב ומתואם להפעלת הסברה ודיפלומטיה ציבורית, מייצגים והפקות, ופעילות דוברות, תקשורת ופרסום, לפי מדיניות ההסברה הלאומית שנקבעת מדי יום בחמ"ל המיוחד שנפתח בקריה בתל אביב.
החמ"ל משלב מרכז שליטה ותיאום, בו משתתפים בדיונים והערכות מצב נציגים רלוונטיים מכל זרועות הממשלה ואולפן מאובזר המאפשר קיום תדרוכי עיתונות שוטפים, ראיונות לגורמי התקשורת הבינלאומית והפקת שידורים ייעודיים.
בין השותפים לפעילות החמ"ל גופי הבטחון, צה"ל ומשטרת ישראל, וגופי ממשלה, בהם - משרדי החוץ והתפוצות, לשכת הפרסום הממשלתית ולשכת העיתונות הממשלתית.
עבודת המערך מול הקהל הבינלאומי:
1. 1,500 ראיונות באולפן שידורים בחמ״ל ההסברה הלאומי:
הקמת אולפן המשדר לערוצי התקשורת בעולם בשפות אנגלית, רוסית וערבית. מהאולפן שידרו דוברי מערך ההסברה הלאומי, אשר התראיינו ליותר מ-1,500 ראיונות וכן העבירו יותר מ-1,300 תדרוכים מהאולפן.
2. עבודת דוברות מול כלל מערכות התקשורת המובילות בעולם:
באמצעות עבודת דוברות והסברה מול עיתונות כתובה ומשודרת בכלי התקשורת המובילים בעולם. מערך ההסברה הלאומי סייע בייזום וקידום מאות כתבות לחיזוק הנרטיב הישראלי, למתן כתבות ביקורתיות, להגיב לארועים חדשותיים, ולהניע פעילות אינטנסיבית לייצר איזון בסיקור. רק מספירה ב-10 מערכות התקשורת המובילות בארה"ב ובאירופה - טיפל עד כה החמ"ל במעל ל-2,600 כתבות.
בין הכתבות שיצרו הדים בעולם:
כתבות עומק בתקשורת הבינלאומית המסקרות את מעשי האלימות שבוצעו ב-7 באוקטובר.
עשרות ראיונות שוטפים למערכות מובילות בתקשורת הבינלאומית של גורמים רשמיים, משפחות חטופים, ניצולי טבח ה-7 באוקטובר וחטופים ששבו.
התנצלות ה-BBC לדיווחים הכוזבים אודות תקיפת צוותים רפואיים בביה״ח שיפ״א ע״י כוחות צה״ל.
3. אירוח מובילי דעה בינלאומיים בחמ״ל ההסברה הלאומי:
מובילי דעה ומשפיענים מחו״ל התארחו בחמ״ל מערך ההסברה הלאומי בקריה בת״א, במטרה לרתום אותם לשיתופי פעולה ולמהלכי הסברה אסטרטגיים.
בין האורחים שהגיעו לחמ"ל ההסברה: "הנסיך הירוק" - מוסעב חסן יוסף, השחקן והבמאי האמריקאי מייקל רפפורט, אשת העסקים הבינלאומית ג׳וליה הארט, ועוד.
4. 4,000 ביקורי כתבים זרים:
הסיקור התקשורתי העולמי לאירועי מלחמה חסר תקדים בהיקפו: למעלה מ-4,000 עיתונאים מכל רחבי העולם הגיעו לישראל כדי לסקר את המלחמה, מה שהופך אותה לאירוע המתוקשר ביותר מאז קום המדינה.
מספר הכתבים שהגיעו לישראל במהלך המלחמה מהמדינות המובילות:
1. ארה״ב – 824
2. בריטניה – 595
3. צרפת – 488
הכתבים נסעו לסיורים בדרום ובצפון, ביקרו במתחם מסיבת הנובה וקיבלו סקירות גזרתיות ואסטרטגיות מקציני צה״ל, קציני משטרה, מתנדבי זק״א, ראשי הרשויות והעדים לטבח.
5. הפצת אתר שמציג את הזוועות שקרו ב-7 באוקטובר:
כחלק ממאמצי ההסברה בזירה הבינלאומית, השיק מערך ההסברה הלאומי, בשיתוף דובר צה״ל את האתר הבין לאומי 7.10 Hamas Massacre אשר מציג לעולם חלק מהפשעים של חמאס נגד האנושות, עם צילומים וסרטונים מזירות הטבח של 7 באוקטובר. האתר הושק לקראת פתיחת הדיון בעתירה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. ב-3 הימים הראשונים לפעילותו זכה האתר ל-43 מיליון חשיפות.
6. 200 קמפיינים בכל פלטפורמות המדיה והדיגיטל השונות:
מאז פרוץ המלחמה, הופקו ע״י מערך ההסברה הלאומי באמצעות לפ״ם יותר מ-200 קמפיינים, שהובילו למספר של 2,000,000,000 חשיפות למסרים הישראליים ברחבי העולם.
הקמפיינים עלו עם שימוש בטכנולוגיות טירגוט חדשות וייחודיות, בשלטי חוצות ברחבי ערים שונות בארה״ב ובאירופה, בפלטפורמות הדיגיטל השונות ובערוצי הטלוויזיה המקוונת (CTV).
ראש מערך ההסברה הלאומי מושיק אביב: "אנחנו מציינים חצי שנה ללחימה עצימה בזירת ההסברה במאבק על התודעה של הקהילה הבינלאומית. פעילות מערך ההסברה תמשיך להיות ממוקדת ונחושה במטרה לייצר לגיטימציה בינלאומית לפעולותנו בזירות השונות. נמשיך להלחם על האמת של מדינת ישראל ולהפיץ אותה בכל דרך".
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות