כמעט 6,000 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים בשנת 2014
הצמתים בתל אביב הם המסוכנים ביותר בארץ. מנכ"ל אור ירוק: "על משרד התחבורה לפעול בנחישות ובמהירות להתקנת האמצעים להאטה במהירות , בעיקר בצמתים המסוכנים"
- אור ירוק
- כ' שבט התשע"ה
31 בני אדם נהרגו בשנת 2014 בתאונות דרכים שהתרחשו בצמתים העירוניים, כך עולה מנתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על אף שמדובר בירידה לעומת שנת 2013, המספר הגבוה של ההרוגים מדבר בעד עצמו.
בשנת 2014 נפגעו 5,991 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים העירוניים, מתוכם 285 נפצעו באורח קשה. בממוצע, מדי שנה בעשר השנים האחרונות (2005-2014) נפגעים כ – 9,114 בני אדם בשנה בתאונות דרכים בצמתים העירוניים, כ- 48 בני אדם נהרגים וכ- 348 נפצעים קשה.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ההוכחה הטובה ביותר שניתן לצמצם נפגעים בצמתים היא שכאשר המדינה מתקינה כיכרות, רמזורים ופסי האטה, נמנעות תאונות עם אובדן חיי אדם. לא ניתן להאשים בתאונות אלו רק את הנהג. על משרד התחבורה לפעול בנחישות ובמהירות להתקנת האמצעים להאטה במהירות , בעיקר בצמתים המסוכנים. אם משרד התחבורה יעביר מספיק תקציבים לשיפור התשתיות, אין ספק כי בשנים הבאות פחות משפחות יצטרפו למעגל השכול של תאונות הדרכים".
בתל אביב נפגעו 801 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2014, שני בני אדם נהרגו.
בירושלים נפגעו 539 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2014, אדם אחד נהרג.
בבאר שבע נפגעו 413 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2014, אדם אחד נהרג.
בפתח תקוה נפגעו 328 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2014, ארבעה בני אדם נהרגו.
באשדוד נפגעו 316 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2014, שלושה בני אדם נהרגו.
בחיפה נפגעו 309 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2014, שני בני אדם נהרגו.
בראשון לציון נפגעו 242 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2014.
צומת הוא מקום הצטלבות של תנועות מכיוונים שונים, ובו סיכוי ההתרחשות של תאונות חזית- צד בין מכוניות הוא הגבוה ביותר. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל העדר רמזור והסדרי תנועה בצומת.
בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים שונים ומגוונים לצד כלי הרכב כולל הולכי רגל ורוכבי אופניים. תאונות אלו לרוב קטלניות יותר מתאונות בין שני כלי רכב, בשל פגיעותו הרבה של הולך הרגל.
בכדי לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים ולהפחית את מספר ההרוגים בהם, יש כמה אופציות פשוטות לשיפור תשתית הצומת. אופציה אחת היא להתקין בצומת מעגל תנועה המרסן את מהירות הנסיעה וגורמת להולכי הרגל לחצות את הכביש, בשני מעברי חציה קטנים ולא במעבר חציה אחד ארוך.
פתרון אחר הוא התקנת רמזור המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי הרגל. בנוסף, על המדינה לוודא כי הצמתים מוארים היטב בכדי לאפשר לנהגים ולשאר משתמשי הדרך ראות טובה יותר של הנהגים האחרים, רוכבי האופניים או הולכי הרגל. כמו כן, יש לוודא כי בקרבת הצומת ישנו שילוט בולט המתריע בפני הנהג על כך שהוא מתקרב לצומת וכי עליו להאט את מהירות הנסיעה ולהיות מוכן לכניסה לצומת.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות