כ"ח תשרי התשפ"ה
30.10.2024
נתוני אור ירוק

זו העיר עם הצמתים הכי מסוכנים: 16 נהרגו ו-178 נפצעו קשה

בשנת 2023 נפגעו 4,319 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים העירוניים, 436 מהם נפגעו קשה | העיר בה נפגעו הכי הרבה בצמתים בשנת 2023 היא ירושלים, העיר השנייה היא תל אביב-יפו ואחריה העיר חיפה

זו העיר עם הצמתים הכי מסוכנים: 16 נהרגו ו-178 נפצעו קשה
תאונת דרכים צילום: דוברות כב"ה

77 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים שאירעו בצמתים בשנת 2023, הרוג בכל חמישה ימים בממוצע, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. בשנת 2023 נפגעו 7,419 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים, 740 מהם נפצעו קשה.

הרוג אחד כמעט בכל שבוע בתאונה בצומת עירוני:

מהנתונים עולה כי 50 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2023– כמעט אחד בכל שבוע בממוצע. ההרוגים בצמתים עירוניים מהווים 65% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בצמתים באותה השנה.

בשנת 2023 נפגעו 4,319 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים העירוניים, 436 מהם נפגעו קשה.

העיר בה נפגעו הכי הרבה בצמתים בשנת 2023 היא ירושלים, העיר השנייה היא תל אביב-יפו ואחריה העיר חיפה.

להלן נתוני ההיפגעות בערים מרכזיות:

· בתל אביב-יפו נפגעו 15,555 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בעשור האחרון (2023-2014), מהם נהרגו 153 בני אדם ו-1,999 נפצעו קשה. בשנת 2023 נפגעו בצמתים בעיר 777 בני אדם, מהם 16 נהרגו ו-178 נפצעו קשה.

· בירושלים נפגעו 13,888 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בעשור האחרון (2023-2014), מהם נהרגו 122 בני אדם ו-1,822 נפצעו קשה. בשנת 2023 נפגעו בצמתים בעיר 1,192 בני אדם, מהם 13 נהרגו ו-182 נפצעו קשה.

· בחיפה נפגעו 7,669 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בעשור האחרון (2023-2014), מהם נהרגו 76 בני אדם ו-805 נפצעו קשה. בשנת 2023 נפגעו בצמתים בעיר 700 בני אדם, מהם 11 נהרגו ו-103 נפצעו קשה.

צומת הוא מקום הצטלבות של תנועות מכיוונים שונים, ובו סיכוי ההתרחשות של תאונות חזית-צד בין מכוניות הוא הגבוה ביותר. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל העדר רמזור והסדרי תנועה בצומת. בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים שונים ומגוונים לצד כלי הרכב כולל הולכי רגל ורוכבי אופניים. תאונות אלו לרוב קטלניות יותר מתאונות בין שני כלי רכב, בשל פגיעותו הרבה של הולך הרגל.

שיפור תשתית הצומת תסייע להגביר את הבטיחות בו ולצמצם את מספר התאונות והנפגעים: התקנת מעגל תנועה בצומת תסייע לריסון מהירות הנסיעה ותאפשר להולכי הרגל לחצות את הכביש בשני מעברי חציה קצרים במקום באחד ארוך המסכן אותם. הוספת רמזור בצומת המחייב עצירה מוחלטת תאפשר מעבר בטוח להולכי הרגל. על ראשי הערים והרשויות לבדוק שהצמתים מוארים היטב על מנת לאפשר לנהגים וליתר משתמשי הדרך ראות טובה גם בשעות החשכה, כדי שיוכלו להבחין בנהגים האחרים, בהולכי הרגל וברוכבי האופניים. על הגורמים האחראיים לוודא כי בקרבת הצומת קיים שילוט המתריע בפני הנהג על התקרבות לצומת.

צומת סכנה תאונות דרכים נהגים הולכי רגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}