ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
חשש ממעצר?

הנשיא לשעבר שהה יומיים בשגרירות זרה

הנשיא הברזילאי לשעבר שהה בשגרירות הונגריה במדינה במשך יומיים. איתו היו גם שני מאבטחים. בולסונארו, יעד לחקירות פליליות שונות, לא יכול להיעצר בשגרירות זרה מבחינת החוק הבינלאומי

הנשיא לשעבר שהה יומיים בשגרירות זרה
נשיא ברזיל לשעבר בולסונרו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ב-8 בפברואר, המשטרה הפדרלית של ברזיל החרימה את דרכונו של הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו ועצרה שניים מעוזריו לשעבר בהאשמות שהם תכננו הפיכה לאחר שבולסונארו הפסיד בבחירות לנשיאות ב-2022.

ארבעה ימים לאחר מכן, בולסונארו נצפה בכניסה לשגרירות הונגריה בברזיל, והמתין שיכניסו אותו, כך לפי צילומי מצלמות האבטחה של השגרירות, שהגיעו לידי הניו יורק טיימס.

הנשיא לשעבר שהה בשגרירות במשך יומיים, כך הראו הצילומים, איתו היו גם שני מאבטחים. בולסונארו, יעד לחקירות פליליות שונות, לא יכול להיעצר בשגרירות זרה שמארחת אותו, מבחינת החוק הבינלאומי.

השהות בשגרירות מעידה על כך שהנשיא לשעבר ביקש לנצל את ידידותו עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, בניסיון להתחמק ממערכת המשפט הברזילאית בעודו עומד בפני חקירות פליליות.

העיתון ניתח צילומים של שלושה ימים מארבע מצלמות בשגרירות הונגריה, בולסונארו הגיע ביום שני, 12 בפברואר, ויצא אחר הצהריים של יום רביעי, 14 בפברואר. בין לבין, הוא בעיקר נשאר מחוץ לטווח הראייה.

פקיד בשגרירות הונגריה, שדיבר בעילום שם, אישר כי בולסונארו היה במקום.

בולסונארו אישר את שהותו בשגרירות. "לא אכחיש שהייתי בשגרירות", אמר לתקשורת הברזילאית. "יש לי מעגל חברים עם כמה מנהיגים בעולם. הם מודאגים".

עורך דינו של בולסונארו, פאולו קוניה בואנו, אמר בהצהרה כי הנשיא לשעבר היה בשגרירות כדי לדון בפוליטיקה עם דיפלומטים הונגרים. "כל פירוש אחר, סתם עוד פייק ניוז" אמר.

שגרירות הונגריה לא הגיבה לבקשת תגובה מהניו יורק טיימס.

עיתון הגארדיאן הבריטי דיווח כי משרד החוץ של ברזיל זימן את שגריר הונגריה כדי להסביר מדוע הנשיא לשעבר של המדינה הדרום אמריקנית ז'איר בולסונארו בילה שני לילות בשגרירות הונגריה בברזיל בחודש שעבר, כאשר חוקרי המשטרה הפדרלית עצרו כמה מבעלי בריתו הקרובים ביותר.

על פי הדיווח, שגריר הונגריה בברזיל שתק במהלך פגישתו בת 20 דקות עם דיפלומטים ברזילאים ביום שני אחר הצהריים.

ז'איר בולסונרו ברזיל הונגריה ויקטור אורבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד