כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
"נשק משנה מציאות"

"אירוע דרמטי": אמצעי הלחימה האיראניים שהיו בדרך לישראל

המעורבות האיראנית הישירה של משמרות המהפכה מלמדת על הכיוון שאיראן תופסת בשנים האחרונות, ובייחוד בשנה האחרונה. מאמץ אדיר לשנות את כללי המשחק ביו״ש, ולהפוך את הזירה הזו למסוכנת ביותר מבחינת ישראל

"אירוע דרמטי": אמצעי הלחימה האיראניים שהיו בדרך לישראל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

סיכול הברחת אמצעי לחימה ביהודה ושומרון הוא אירוע דרמטי. הכתב הצבאי של גלי צה"ל, דורון קדוש מציין כי מדובר באמצעי לחימה שעד כה לא היו בידי ארגוני הטרור והחוליות המקומיות בשטחים - כמו חומר נפץ תקני לייצור מטענים רבי עוצמה, טילי נ"ט ורקטות RPG. 

בכירים בצה״ל מגדירים את האמל"ח הזה "נשק משנה מציאות" ביהודה ושומרון. הכוונה היא שאם עד היום צה"ל נע בשטח עם מיגון מסוים, שהותאם לאמל״ח מסוים שבו מחזיקים המחבלים בשטח, טילי נ״ט ורקטות RPG זה "מחוץ לכללי המשחק", וזה יצריך את צה"ל למיגון אחר לגמרי ולהתנהלות אחרת לגמרי בשטח. 

במילים אחרות, אמל"ח מהסוג הזה עלול להפוך את ג'נין ושכם - לעזה. 

תקשורת שב''כהאמל"ח שנתפס צילום: תקשורת שב''כ

קדוש מציין שלושה דברים נוספים: 

1. מערכת הביטחון עשתה מאמץ אדיר בחודשים האחרונים כדי לשים את היד על האמל״ח שהוברח, ולא סתם. זו לא עוד הברחת נשקים רגילה. 

2. ⁠מה שנתפס נתפס, אבל צריך לשאול גם מה לא נתפס. וכאן התשובה הפשוטה היא שאנחנו לא יודעים מה שאנחנו לא יודעים. האם יש סבירות שקיים עוד אמל״ח כזה בשטח? יכול מאוד להיות. 

3. ⁠המעורבות האיראנית הישירה של משמרות המהפכה מלמדת על הכיוון שאיראן תופסת בשנים האחרונות, ובייחוד בשנה האחרונה. מאמץ אדיר לשנות את כללי המשחק ביו״ש, ולהפוך את הזירה הזו למסוכנת ביותר מבחינת ישראל. איראן הבינה את הפוטנציאל האדיר (מבחינתה) שטמון ביו"ש - והיא משקיעה שם מאמצים גדולים.

סוכלה הברחה הברחת נשק הברחת תחמושת איראן יהודה ושומרון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד