ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
ערערה על ביטול הרשעתו

רשות התחרות מתעקשת: עונש מאסר למנכ"ל שהמליץ למסעדות להעלות מחירים

רשות התחרות ערערה על ביטול הרשעתו של מנכ"ל איגוד מסעדנים חזקים ביחד | במסגרת הסדר הטיעון הורשע כי המליץ לחברי איגוד מסעדנים חזקים ביחד ולמסעדנים נוספים להעלות את מחיר המנות במסעדותיהם

רשות התחרות מתעקשת: עונש מאסר למנכ"ל שהמליץ למסעדות להעלות מחירים
אילוסטרציה צילום: unsplash

רשות התחרות הגישה השבוע ערעור לבית המשפט העליון על גזר דינו של תומר מור – מנכ"ל איגוד מסעדנים חזקים ביחד. ביולי 2023 תומר מור הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון על ידי בית המשפט המחוזי מרכז בעבירה של קו פעולה על ידי איגוד עסקי, לאחר שהמליץ לחברי איגוד מסעדנים חזקים ביחד ולמסעדנים נוספים להעלות את מחיר המנות במסעדותיהם. האיגוד הודה אף הוא והורשע ונגזר עליו קנס של 100 אלף ש"ח.

על פי כתב האישום, מר מור הפיץ למסעדנים הודעה בה כתב: "פועלים להכין את דעת הקהל לקבל העלאות המחירים ולתת זווית לסיבות להעלאות המחירים שכבר קרו או שיקרו בעתיד הקרוב".

בהמשך הוא אף התראיין לרדיו 102 ומסר כי הרווחיות במסעדות נשחקה ו"צריך לעדכן מחירים" וכן ש"בשביל לשמור על הרווחיות של עסקים... בהחלט צריך להבין שבהקשר הזה נדרשת העלאת מחירים". מר מור העריך בראיון כי עליית המחירים תהיה בשיעור של "בין חמישה לעשרה אחוז במחירי התפריטים".

במסגרת גזר הדין שניתן בעניינו של מר מור, בוטלה הרשעתו בעבירה (בהתאם להוראות חוק סדר הדין הפלילי המאפשרות לבטל את הרשעת הנאשם מבלי שיש בכך כדי לשנות מהקביעה כי הוא ביצע עבירה פלילית). כן הוטל על מר מור צו שירות לתועלת הציבור.

בערעור שהגישה הרשות, התבקש בית המשפט העליון להרשיע את מר מור ולהטיל עליו עונש של מאסר לביצוע בעבודות שירות בתוספת קנס כספי, בדומה לענישה שהוטלה בתיקים אחרים בהם בוצעו עבירות של קו פעולה על ידי נושאי משרה באיגודים עסקיים.

ברשות התחרות מסבירים כי "העבירה בה הורשע מר מור, של המלצה על קו פעולה, היא עבירה על חוק התחרות המיוחדת לאיגודים עסקיים. איגוד עסקי, מטבעו, מקשר בין חברות מתחרות ובשל כך המלצות וקריאות של האיגוד לחבריו להעלות מחירים, כפי שנעשה כאן, עלולות לפגוע בתחרות". לטענת הרשות, "חששות אלה אף התממשו בעבר כאשר נמצא כי איגודים עסקיים היו מעורבים בעבירות על חוק התחרות".

רשות התחרות מסעדות עליית מחירים הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד