א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
עבירות סביבתיות

החגיגה נגמרה: החברה תשלם קנסות בגובה חצי מיליון ש"ח

בית משפט השלום גזר על חברת דיסון מיחזור ומנהליה קנסות בסכום כולל של 450 אלף שקל וכן 75 ימי מאסר בפועל על הנאשם המרכזי בגין עבירות סביבתיות, בהן הפעלת תחנת מעבר פיראטית בעין מאהל שבצפון וגרימת זיהום אוויר בלתי סביר וריח חריף

החגיגה נגמרה: החברה תשלם קנסות בגובה חצי מיליון ש"ח
עבירות סביבתיות צילום: המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה

בית משפט השלום בנוף הגליל-נצרת, גזר את דינם של חברת דייסון מיחזור בע"מ ומנהליה - אכרם וחסן אבו ליל. על הנאשמים הושתו, קנסות בסכום מצטבר של 450 אלף שקל, התחייבויות כפולות, ומאסרים על תנאי. בנוסף נגזרו על מנהל החברה, הגורם הדומיננטי שעמד מאחורי העבירות, 75 ימי מאסר בפועל שירוצו על דרך של עבודות שירות.

 כתב האישום ייחס לנאשמים הפעלת תחנת מעבר פיראטית לפסולת, על שטחים חקלאיים בעין מאהל שבצפון במשך כשנה וחצי, השלכת פסולת ברשות הרבים, פינוי פסולת לאתר שאינו מורשה, גרימת זיהום אויר בלתי סביר וגרימת ריח חריף. בעבירות על פי חוק התכנון והבנייה הם הואשמו בביצוע עבודה ושימוש במקרקעין ללא היתר ובסטייה מתוכנית, ביצוע עבודה ושימוש אסור במקרקעין שהוכרזה כקרקע חקלאית. 

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה עבירות סביבתיות צילום: המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה

כחלק מהפעילות העבריינית הוכנסה אל תחנת המעבר פסולת ביתית, פסולת בניין וגזם בכמויות גדולות. במאי 2019 במהלך הפעילות בתחנת המעבר, פרצה באזור שריפה אשר גרמה לשריפת הפסולת ואף נגרם זיהום אוויר קשה שהביא לפינוי גני ילדים ובתי ספר בעין מאהל. 

לאחר השריפה הוציא מחוז צפון במשרד להגנת הסביבה צווים לניקיון ולהפסקת המפגעים והפעילות הלא חוקית בתחנת המעבר, אשר הופעלה ללא רישיונות, היתרים וללא תשתיות כנדרש על פי החוק. 

קנס כספי עבירות המשרד להגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד