ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
נמצאת על הכוונת

"החיידיריון" • נחשפה המיליציה שמעבירה נשק איראני לחיזבאללה

התקיפה בסוריה בשבוע שעבר כוונה למשאיות שהעבירו נשק לחיזבאללה. מיליציה שיעית עיראקית פרו-איראנית בשם החיידיריון אחראית על העברת האמל"ח בעיראק

 "החיידיריון" • נחשפה המיליציה שמעבירה נשק איראני לחיזבאללה
תקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

בימים האחרונים בוצעו בסוריה שתי תקיפות שיוחסו לישראל, בהן אחת שבוצעה לפני יומיים בגבול סוריה-לבנון וכוונה למחסני נשק של חיזבאללה, וכזו שבוצעה ביום חמישי לעבר משאיות באזור אל-בוכמאל בגבול סוריה-עיראק.

לפי הבלוג "אינטלי טיימס", המסתמך על גורמי מודיעין, התקיפה בשבוע שעבר כוונה למשאיות שהעבירו נשק איראני לחיזבאללה - מעיראק לסוריה ומשם ללבנון. העברת נשק הזו בוצעה על ידי יחידה 700, יחידת האספקה והלוגיסטיקה של כוח קודס האיראני, שבראשה עומד פונקציונר איראני המכונה גאל פרסת, כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

מיליציה איראנית מעבירה נשק לחיזבאללה / כאן חדשות

עוד דווח, כי יחידה 700 פועלת בשיתוף פעולה עם יחידה 18700 בכוח קודס, שממוקמת בסוריה ועושה שימוש בתשתיות לוגיסטיות באזור על מנת לשנע נשק ללבנון. הערב (שני) נחשף בחדשות הערב בכאן 11 גורם מרכזי בציר ההברחות לחיזבאללה - סעיד דאראני, גורם איראני שמגיע לסוריה לעיתים קרובות לטובת פגישות עם גורמי העברות שונים וקידום העברות נשק לזירה.

מתברר שמי שמסייעת גם כן לאותן העברות נשק היא מיליציה שיעית עיראקית פרו-איראנית בשם החיידיריון, ששמה ידוע הרבה פחות. החיידיריון אחראית על העברת הנשק בשטח עיראק, ומסיעת בחציית המשאיות דרך מעברי הגבול לסוריה. נראה שבזמן האחרונה ישראל צדה את משאיות הנשק האלה ביתר שאת, וגם האישים העומדים במוקד ציר הברחות האיראני נמצאים על הכוונת.

מלחמת חרבות ברזל עיראק איראן חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד