ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
הפרשה המביכה

המחוסל בשיפא - אחיו של בכיר נוסף שנמצא מת בדובאי

פאא'ק אל-מבחוח שחוסל הבוקר בבית החולים שיפא, הוא אחיו של מחמוד מבחוח בכיר חמאס שנמצא מת במלון פאר בדובאי ב-2010. בדובאי טענו בזמנו שמדובר בחיסול של המוסד הישראלי

המחוסל בשיפא - אחיו של בכיר נוסף שנמצא מת בדובאי
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

בכיר חמאס שחוסל היום בבית החולים שיפא בעזה, פאא'ק מבחוח, הוא אחיו של מחמוד מבחוח בכיר חמאס שנמצא מת במלון פאר בדובאי ב-2010, בדובאי טענו ב-2010 שמדובר בחיסול של המוסד. בימים שאחרי החיסול, פרסמה משטרת דובאי צילומי אבטחה מהמלון, בהם נראים 11 גברים לכאורה סוכני מוסד, חלקם היו משופמים והתחזו לשחקני טניס, אף אחד מהם לא נתפס עד היום, חלקם השתמשו בדרכונים מזויפים, עם זהויות יהודיות מרחבי העולם.

כזכור בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ ואמ״ן על המצאות בכירי חמאס בבית החולים שיפאא׳, צה"ל ושב"כ יצאו הלילה למבצע מעצר ממוקד במסגרתו הכוחות חיסלו את המחבל, פאא׳ק מבחוח.

מבחוח בתפקידו ראש מנהלת המבצעים בבטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס. מבחוח היה אחראי בין היתר על סנכרון מנגנוני חמאס ברצועה בשגרה ובלחימה.

משטרת חמאספאא'ק מבחוחצילום: משטרת חמאס

מבחוח חוסל בחילופי אש עם הכוחות בעודו חמוש ומסתתר בתוך מתחם בבית החולים שיפאא׳ אשר ממנו פעל לקידום פעילות טרור. בחדר הסמוך למקום בו חוסל אותר אמל״ח רב.

בינואר 2010 פאא'ק מבחוח שחוסל היום אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP שאחיו מחמוד חושמל למוות בדובאי: "תוצאות ראשוניות של החקירה המשותפת לחמאס ולאיחוד האמירויות מראה שהוא חוסל על-ידי מכשיר חשמלי שהוצמד לראשו". בחמאס הפנו אז אצבע מאשימה למוסד.

בראיון ל-Ynet ב-2010, סיפר פאא'ק שאחיו ניצל ממספר ניסיונות לחסלו. "החיסול היה אחד מנסיונות רבים. אחי ניצל מניסיון חיסול בעזה, בביירות, הוא הורעל והיה מחוסר הכרה במשך 36 שעות, אבל לא אהב תקשורת ובתנועה לא דיברו על זה. גם כשחוסל בדמשק עז א-דין שייח חליל ב-2004, הוא ניצל אחרי שמצלמות האבטחה זיהו מטען שהוצמד למכוניתו".

המחוסל הטרי פאא'ק אל-מבחוח סיפר אז על אחיו שחוסל בדובאי: "אצלכם מכירים אותו יותר מאצלנו. אני יכול לומר שהוא היה מהראשונים בחמאס לפתוח במאבק המזוין נגד הכיבוש. הוא היה מהמייסדים הראשונים של גדודי אל-קסאם כשהתחיל לפעול עם חוליה קטנה".

 

 

מלחמת חרבות ברזל שיפא חמאס פאא'ק מבחוח דובאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד