כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
שיטה מתוחכמת

כך עבדו "הגנבים" על בעלי הטסלה

חוקרים אמריקאים המציאו דרך לגנוב מכוניות טסלה שחונות בעמדות טעינה באמצעות שיטה מתוחכמת שכוללת כניסה לרשת הוויי פיי בעמדות הטעינה של היצרן

כך עבדו "הגנבים" על בעלי הטסלה
הפרצה לגנבים נמצאה ברשת האינטרנט האלחוטית של טסלה בעמדות הטעינה צילום: טסלה

גניבות של מכוניות אינן רק בעיה של הישראלים: לפי פרסומים בארצות הברית המכוניות של יונדאי וקיה הפכו למטרה אהובה על גנבי הרכב.

אבל מכונית אחת לגנבים אין כנראה סיבה לגנוב: טסלה, כי היא מצלמת כל הזמן את כל מה שקורה סביבה וגם אפשר לדעת היכן היא נמצאת הודות לשלל חיישנים ומערכות איתור של היצרנית, אבל כשפרצה קוראת לגנב אז הגנב מנצל את המצב. כך, לפי פרסומים בארצות הברית חוקרים אמריקאים המציאו דרך לגנוב מכוניות טסלה שחונות בעמדות טעינה באמצעות שיטה מתוחכמת שכוללת כניסה לרשת הוויי פיי בעמדות הטעינה של היצרן.

כך, לפי הפרסומים בארצות הברית צמד חוקרים (לשמחתנו הם לא גנבי רכב) מצאו דרך "להתחזות" לרשת הויי פיי של טסלה שזמינה בעמדות טעינה ציבוריות של החברה. הפעולה מתבצעת באמצעות "יצירה" של רשת וייפי באמצעות מכשיר פשוט שעולה כמה מאות דולרים. המכשיר מתחזה לרשת הוויי פיי של טסלה ובעל הרכב שנכנס לרשת הוויי פיי המזויפת מעביר את פרטיו אל המתחזים.

לפי החוקרים, מכיוון שבמכוניות של טסלה ניתן להיכנס למכונית באמצעות מכשיר הטלפון החכם, החוקרים ממהרים לגנוב את המידע של בעל הטסלה ואז הם יכולים להיכנס למכוניתו, להפעיל אותה ולנסוע. ואם לא נוח להם לגנוב את המכונית באותו רגע, זה בסדר: הם יכולים גם להשתמש בזהות של בעל הרכב ששכפלו ולעקוב אחרי בעל הטסלה לביתו ואז לגנוב את המכונית באמצעות ה"מפתח" המשוכפל.

לטענת החוקרים, טסלה דורשת מבעל הרכב שכרטיס ההתנעה של הרכב יהיה ברשותם כאמצעי בטיחות, אבל בפועל החוקרים טוענים בסרט שפרסמו שגם על זה הם התגברו.

אז אנחנו מזכירים לכם: אם יש לכם טסלה, שימו לב לטיפוסים חשודים. בישראל יש מכת גניבות קשה ואנחנו לא רוצים שהרכב החדיש שלכם יעלם.

רכב חשמלי טסלה גנבי רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד