כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
רמדאן בשער שכם

ריב המוני בין ערבים: תושייתו של קצין משטרה מנעה הסלמה

השקט בשער שכם הופר אמש כשבעת חגיגות הרמדאן פרץ ריב המוני ואלים בין צעירים מוסלמים. התעשתותו של קצין משטרה מנעה הצתה מסוכנת של כל האזור שעד כה שקט

ריב המוני בין ערבים: תושייתו של קצין משטרה מנעה הסלמה
קצין המשטרה דן הכטלינגר בשער שכם צילום: דוברות המשטרה

בניגוד לכל האזהרות המוקדמות על רמדאן חם סביב הר הבית והעיר העתיקה בירושלים ועל כך שחמאס מאוד היה רוצה לקשר את עזה עם ירושלים ואל אקצא בכדי להפוך את הסכסוך למלחמת דת. המציאות בשטח הוכיחה אחרת ובאופן מפתיע עד כה התפילות בהר וכך הבילוי הלילי של צעירי המגזר הערבי בלילות הרמדאן ברחבת שער שכם עוברים בשקט יחסי ללא כל אירועים חריגים.

כך גם אמש (ראשון) עברה התפילה בהר הבית בשקט, אולם לאחריה פרצו בשער שכם עימותים בין צעירים ערבים, לעומת שנים עברו שבהן התרחשו כמעט מידי ערב עימותים בין צעירים ערבים לבין כוחות המשטרה.

קטטה בין ערבים בשער שכם - צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים

כתב 'בחדרי חרדים', כותב השורות, היה עד לקטטה ההמונית והחריגה בין שתי קבוצות יריבות מהמגזר, כשההמון מכים בחוזקה אלו באלו. הריב שהחל ברחבה של שער שכם גלש עד לרחוב הראשי רחוב סולטן סולימן כשעוד ועוד צעירים מצטרפים ונוטלים בו חלק.  

מי שפיקד על כוחות המשטרה במקום באותה העת, היה קצין בשם דן הכטלינגר מתחנת שלם. הקצין זיהה את פוטנציאל ההסלמה והזעיק למקום פלוגה מהיחידה הטקטית של מג"ב שהיתה בכוננות באיזור, השוטרים חבשו מיד קסדות ואחזו בידיהם אלות לקראת כניסה אל תוך ההמון בכדי לעצור את הריב.

בסופו של דבר קצין המשטרה שהבין כי התערבות משטרה והפעלת כוח תביא לתוצאה הפוכה כשהשוטרים יהוו מטרה לשני הצדדים מה שעלול להבעיר את השטח שכאמור היה שקט עד כה, בחר לנסות לפעול לבדו מבלי ששוטרי מג"ב יפרצו אל תוך ההמון. הקצין דיבר אל ליבם של הצעירים ואף הזהיר אותם כי יאלץ להפעיל כוח אם הקטטה לא תופסק. 

הצעירים משני הצדדים בחרו לכבד את בקשתו של הקצין התפזרו מהמקום והשקט חזר בזכות תושייתו.

קטטה המונית ערבים מוסלמים חודש הרמדאן שער שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד