כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
בניגוד להלכה

הרב לא מכחיש: "עודדנו גויה להתגייר"

בהמשך לשערוריות הרבות שנחשפו בקהילה היהודית במדריד, מסתבר שהקהילה מעודדת גיור של נוצרים בניגוד גמור להלכה. בקהילה מתעלמים מ"קשים גרים לישראל כספחת" ועודדו אשה נוצריה להתגייר וערכו לבתב בת מצווה. רב המדינה טוען כי "הילדה לא קיבלה תעודה". גורמים בקהילה: "סכנה שחלילה לא יפתח גל אנטישמי באירופה"

הרב לא מכחיש: "עודדנו גויה להתגייר"
אילוסטרציה צילום: Yossi Zamir/Flash 90

לאחר שפרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' על התבוללות נוראה שמתרחשת בבית הספר 'אבן גבירול' שנחשב לאורתודוקסי במדריד בירת ספרד, ועל כך שתלמידים שומרי תורה ומצוות אכלו חזיר, ובנוסף ילדה גויה חגגה בת מצווה, מתברר כי העלילה נמשכת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בקהילה היהודית במדריד עליה אחראי הרב הראשי של ספרד, הרב משה בן דהאן, מעודדים גוים להתערבב בין היהודים, ואם צריך אז גם מעודדים גיור, בניגוד גמור להלכה, תוך התעלמות מאיסור לעודד גיור כפי שנאמר "קשים גרים לישראל כספחת".

גורמים בקהילה היהודית במדריד איתם שוחחנו אומרים ל'בחדרי חרדים', כי באופן קבוע מתעלמים מבעיות גדולות בנושא גיורים, יהודים מחוץ לספרד שבאים לגור כאן, מתחתנים עם גויות ושולחים את הילדים לבית הספר האורתודוקסי שמקבל תקציבים גדולים מהמדינה. בית הספר מקבל מיליון יורו תקציב מהמדינה, וגובה בנוסף, שכר לימוד בסך 600 יורו לחודש מ-400 התלמידים, בטענה שיש הוצאות של לימודי יהדות ופעילויות נוספות.

אך הורים איתם שוחחנו אומרים שלא ברור לאן הולכים שני מיליון יורו שנועדו לפעילות יהודית, וזועמים על נסיון גיור של אמא גויה לילדה גויה שאביה יהודי. מספר הורים אמרו כי זו "סכנה גדולה, חלילה שלא יפתח גל אנטישמי באירופה בגין הצהרת רבה של ספרד שהוא עודד גויה להתגייר".

הורים נוספים סיפרו שהם הזדעזעו כשגילו שילדיהם אכלו בשר חזיר באירוע ספורט שנערך מחוץ לשעות בית הספר, אבל בתוך מבנה בית הספר, ההורים היו בטוחים שהנושא הינו בפיקוח, ולא העלו בדעתם שהילדים יאכלו חזיר, "אולי זה לא קרה תחת אחריות בית ספר פיזית, אבל איפה האחריות של ההנהלה? למען השם, זה מנגל חזיר בתוך בית ספר אורתודוקסי, מי יודע מה עוד הולך שם".

הרב בן דהאן מסר בתגובה: "בית הספר היהודי במדריד הינו פרטי, מדובר בקהילה קטנה שאין לה יכולת לממן בית ספר פרטי, ולכן בית הספר מקבל מימון חשוב ממשרד החינוך וזה מחייב לקבל תלמידים לא יהודים, למשל הילדים של המורים או העובדים בבית הספר שהם לא יהודים".

עוד מסר הרב: "מתוך 400 תלמידים שיש בבית הספר, יש 8 לא יהודים. כולנו מודעים שנכון שיהיה פרטי ,אבל אין אפשרות להחזיק אותו. לגבי המנגל הלא כשר, זה לא היה פעילות של בית הספר זה היה פעילות של מכבי שהוא אירגון עצמאי, הם ארגנו את זה על דעת עצמם ללא ידיעתנו, ודברנו איתם כדי שלא יקרה שוב בבית הספר".

לגבי בת מצווה לגויה אמר הרב: "מדובר בילדה שאביה הוא יהודי והאמא התגיירה גיור רפורמי, ורצינו לעודד את האמא שתעשה גיור אורתודוקסי, וכשראינו שזה לא הולך, הילדה לא קיבלה תעודת בת מצווה. אנחנו עושים את כל המאמצים שהכל יהיה על פי ההלכה, ונושאים תפילה שהקדוש ברוך הוא יעזור לנו ויצליח את דרכנו".

מדריד ספרד גיורים התבוללות הרב בן דהאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד