כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
לאחר ניסיון החייאה

אבל כבד בפתח תקווה: מורה צעירה נפטרה בפתאומיות והותירה 5 יתומים

המורה לירון דיין ע"ה, בת 37 בלבד התמוטטה בפתאומיות • בעלה הרב משה דיין, משמש כר"מ בישיבה של 'עזרת מציון' לתלמידים בעלי מוגבלות גופנית חמורה • הותירה חמישה ילדים, שהגדול מביניהם בן 10 בלבד – הם לא הגיעו להלוויה בגלל גילם הצעיר

אבל כבד בפתח תקווה: מורה צעירה נפטרה בפתאומיות והותירה 5 יתומים
אלמן עם 5 יתומים צילום: באדיבות המצלם

אסון בפתח תקוה. המורה לירון דיין, מהנשים האהובות והמוכרות בקהילה החרדית בעיר, נפטרה בפתאומיות בביתה, והיא בת 37 בלבד. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום ניסו לבצע בה החייאה משך זמן ממושך, אך ללא הצלחה, ולמרבה הצער נאלצו לקבוע את מותה. 

לעזרה לחמישה יתומים קטנים הקליקו כאן>>>

לירון ע"ה עבדה כמורה ומחנכת בבית ספר, וכן כמורה פרטית לקידום תלמידות. עם זאת, המפרנס העיקרי בבית הוא בעלה הרב משה יבלחט"א, שמחלק את יומו בין לימודים בכולל אברכים, לבין מסירת שיעורים בישיבה לתלמידים בעלי מוגבלות גופניות משמעותית – ישיבה של ארגון החסד 'עזר מציון'. 
לירון ע"ה, היתה אשת אברך בכל מהותה. אם למופת, שטיפחה והשקיעה בילדיה ללא לאות. נחשבה לדמות דומיננטית בקהילה, הרבתה לעזור ולסייע לשכנות ומכרות, ולכל מי שהיה זקוק לעזרה, ובמיוחד התייחדה בעבודתה כמורה בה עסקה בעיקר בגלל הסיפוק הגדול שהרגישה בעבודה חשובה זו, כאשת חינוך וכשרעייתו של איש חינוך משכמו ומעלה. 

באדיבות המצלםציון גב' דייןצילום: באדיבות המצלם


חמישה ילדים הותירה לירון אחריה, הגדול יוסף בן העשר נשאל אם הוא רוצה לבוא להלווייתה של אמו, והוא השיב בשלילה. הוא פחד מאוד להגיע ולעמוד ליד גופת אמו המנוחה. לא הצליח לעכל את העובדה שהיא נפטרה. שאר הילדים קטנים היו מכדי שישאלו אותם אפילו אם הם מעוניינים להשתתף – איילה בת תשע, רות בת שמונה, אבישג בת חמש והצעיר מכולם הוא דוד בן הארבע, שאפילו לומר 'קדיש' אינו יודע. 

האבל בבית המשפחה כבד מאוד, והילדים מעכלים אט אט את עובדת היותם יתומים. הם לא מבינים אתך המשמעות במלואה, אבל מתחילים להפנים שיהיו לכך השלכות נוספות גם מעבר לגעגוע העז שהם חשים כבר עכשיו ולעובדה שיותר לא יראו את אמא. איילה מנסה להבין "איך יתומות עושות שיעורי בית אם אין להן אמא"...

ידידי המשחה מציינים כי המשפחה חייבת עזרה: "אין מנוס אלא להגיש להם סיוע, עם ישראל כולו צריך להתאחד מאחוריהם, איך יכול האבא הרב משה להיות עכשיו גם אבא וגם אמא בו זמנית? לבשל ולכבס, לרחות ולשטוף, לעזור לילדים בשיעורי בית ולהוציא אותם מהגנים ומבית הספר ולהגיש להם שלושת ארוחות ביום, ובמקביל גם להמשיך לעבוד כר"מ בישיבה בנוסף ללימודיו בכולל? זה די ברור שהוא יזדקק להמון עזרה בתפעול הבית, ואם אנחנו רוצים שזה יהיה יציב לאורך זמן, ולא תלוי בחסדי זרים שיבואו לעזור על בסיס זמן פנוי – זה חייב להיות בתשלום, והמשפחה תהיה חייבת הרבה מאוד עזרה כדי שתוכל להמשיך ולתפקד בצורה בריאה. 

"אנחנו לא יכולים להחזיר להם את האמא היקרה שהלכה לבלי שוב", הם מסכמים, "אבל אנחנו כן יכולים לרכך את הקושי ולהקל עליו במעט, ואת זה אנחנו חייבים לעשות, כולנו יחד, כאיש אחד, כעת אחד גדול ומאוחד". 

לעזרה לחמישה יתומים קטנים הקליקו כאן>>>

קופת העיר דיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד