כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
המאבק בשנאה

גרמניה הצהירה: אין תמיכה באנטישמיות בתרבות

לאחר פגישה משותפת של שרי התרבות, אליה הוזמן באופן מיוחד השגריר רון פרושאור על מנת לדון בתופעת האנטישמיות בעולם התרבות הגרמני, הוחלט לא לאפשר מימון ציבורי לפרויקטים שמקדמים אנטישמיות או גזענות

גרמניה הצהירה: אין תמיכה באנטישמיות בתרבות
גרמניה צילום: Pixabay

בהצהרה תקדימית, החליטו אתמול שרי התרבות המחוזיים ושרת התרבות הפדרלית, קלאודיה רוט בגרמניה, לא לאפשר מימון ציבורי לפרויקטים שמקדמים אנטישמיות או גזענות. 

ההחלטה התקבלה לאחר פגישה משותפת של שרי התרבות, אליה הוזמן באופן מיוחד השגריר רון פרושאור על מנת לדון בתופעת האנטישמיות בעולם התרבות הגרמני. בדבריו, התייחס פרושאור לתופעה זו ומתח ביקורת על כך שעולם התרבות, שאמור לייצג מגוון דעות מהווה במה לדמוניזציה ודה-לגיטימציה של ישראל. הוסיף כי לא ייתכן שחופש הביטוי יהפוך לחופש השיסוי בעטיו מותר לומר הכל. 

כזכור, פסטיבל ברלינאלה היוקרתי ספג ביקורת רבה עקב התבטאויות חריפות ואף אנטישמיות בנוגע לישראל. 

ההצהרה המשותפת הינה ייחודית וחסרת תקדים היות והיא קובעת שכספי משלם המיסים הגרמני לא יוכלו לתמוך עוד בפרויקטים או אירועים שיתנו במה להתבטאויות או יצירות אנטישמיות וגזעניות, כפי שארע למשל בפסטיבל האמנות דוקומנטה באוגוסט 2022. מבחינה אופרטיבית, כל מדינה תפתח כעת את הבסיס המשפטי והחוקי על מנת למנוע ניצול לרעה של כספי ציבור.

השגריר פרשואור: "שימור חופש הביטוי וחופש האמנות הוא נכס יקר ערך בכל מדינה דמוקרטית, אך אסור לנצלו על מנת לאפשר התבטאויות אנטישמיות. אני מברך את פורום שרי התרבות על הצעד החשוב והאמיץ".

 

מלחמת חרבות ברזל גרמניה אנטישמיות רון פרושאור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד