כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הנקמה תגיע

חמאס הוציא להורג ראש חמולה בשל שת"פ עם ישראל

המוכתר של חמולה שיושבת בצפון הרצועה חוסל לפי דיווחים של חמאס. החמולה שבראשה עמד החזיקה קבוצות חמושות בעזה, שתקפו בעבר מנהיגי חמאס ואף לקחו חלק בחטיפת גלעד שליט

חמאס הוציא להורג ראש חמולה בשל שת"פ עם ישראל
משאית סיוע הומניטרי צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90

חמאס הוציא להורג את המוכתאר של חמולת דגמש בצפון הרצועה, לאחר שדווח כי ישראל ניהלה מגעים עם ראשי חמולות ברצועה כדי שיפקחו על הסיוע לעזתים. מדובר בחמולה חמושה וגדולה, שיושבת בצפון הרצועה ומחזיקה בתחמושת וכוח חברתי רב, כך דיווחה עינב חלבי באתר Ynet.

חסן אלשרפי, פעיל זכויות אדם בעזה, סיפר: "אנחנו בעזה מתים לפעמים משלמה (יהודים) ולפעמים מחמאס. מיליציות של חמאס הוציאו להורג את המוכתר של משפחת דגמש בתוך 'בית המשפט לענייני משפחה'".

על פי הדיווח, מעל ראש החמולה הזו עומד שיתוף פעולה עם ישראל וגם קבלת סיוע הומניטרי. מדובר בחמולה שמחזיקה קבוצות חמושות בעיר עזה, בעל יכולות חימוש ואימונים גבוהות, המסתמכות על אנשים שקיבלו הכשרה צבאית במסגרת מנגנוני הביטחון. 

בראשם עומד המוכתר סאלח דגמש, המכונה אבו מוחמד. לאורך השנים הם נלחמו בחמאס, ב-2008 הם תקפו את ביתו של מנהיג חמאס מחמוד א-זהאר באמצעות רקטות, או כשחטפו את העיתונאי הבריטי אלן ג'ונסטון. הם גם לקחו חלק בחטיפת גלעד שליט. 

חלבי דיווחה כי ישנו כאוס משמעותי בין אנשי חמאס לבין החמולות שהסכימו לדבר עם ישראל, למרות שחמאס הבטיח נקמה. החמולות הוציאו הודעה שבה הצהירו כי הם עדיין תומכים בחמאס ולא ישתפו פעולה עם ישראל. 

אך כעת, לאחר הרצח של המוכתר, שלטון חמאס יתמודד עם הרבה התנגדות, חמולת דגמש תנקום בחמאס בכל מקום, וזה איום על היציבות המעורערת גם ככה בכל הרצועה. 

 

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד