כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בראשות גדולי ישראל

בישיבת רש"י ציינו מעמד אדיר: 25 שנים לישיבה - הבוגרים הכניסו ס"ת

מעמד היסטורי ורב רושם בהשתתפות גדולי ישראל וראשי הישיבות נערך בבנייני האומה לציון עשרים וחמש שנים לישיבת רש"י. צפו בתיעוד מסכם של המעמד האדיר שהתחיל בהכנסת ספר תורה שנכתב על ידי תלמידי ובוגרי הישיבה

בישיבת רש"י ציינו מעמד אדיר: 25 שנים לישיבה - הבוגרים הכניסו ס"ת
חצי יובל לישיבת רש"י צילום: יעקב נחומי ודוד וייל

בהתרגשות ובשמחה של מצווה הוכנס להיכל ישיבת רש"י בירושלים ספר תורה שנכתב בהידור רב ע"י תלמידי, בוגרי וידידי הישיבה, מעמד הכנסת הס"ת מתקיים בשילוב ציון עשרים וחמש שנה לישיבה.

המעמד החל בסיום כתיבת האותיות בביתו של ראש הישיבה הגאון רבי חיים חייקל מילצקי בשכונת הבוכרים בירושלים, עם סיום הכתיבה החלה שירה נרגשת במקום במשך שעה ארוכה לכבוד התורה ולסיום ספר התורה. כשבמקביל לכך, למעלה מאלף מבני הישיבה ובוגריה שבאו לשמוח בשמחת התורה ובשמחת הישיבה מכל רחבי הארץ, החלו צועדים ללוות את ספר התורה, אליהם מצטרפים אלפים רבים מידידי הישיבה ומתושבי האזור. כשכבר שעות קודם לכן, המשטרה חוסמת את הכבישים והרחובות הסמוכים לקראת התהלוכה.

עם סיום הכנסת ספר התורה לארון הקודש בהיכל הישיבה המרכזי בירושלים, ואמירת פרקי התהילים המתינו אוטובוסים לרשות המלווים לסעודת המצוה לכבודה של תורה בציון עשרים וחמש שנים לישיבת רש"י, שהתקיימה במרכז הקונגרסים - בנייני האומה בירושלים.

המשתתפים התקבצו לסעודת המצווה ברוב פאר והדר בלווי תזמורת ומקהלה בחסות ידיד הישיבה מניו יורק הרב שלמה (סמי) אייל ומשפחתו שהגיעו יחדיו עם קהילת ג'יי ספרא בראשות הגאון רבי אליהו מנצור לכבודה של תורה ולומדיה. וכן בהשתתפותו של הגאון רבי מאיר ידיד שהגיע אף הוא מארה"ב במיוחד כדי להשתתף במעמד זה.

את המעמד פתח זקן ראשי הישיבות הספרדים הגאון רבי משה צדקה ראש ישיבת פורת יוסף שעמד על ייחודיותה של הישיבה הק' המונהגת ברוח ישראל סבא, והעיד באופן אישי שמכיר רבים מבוגרי הישיבה, ואף הפנה תלמידים לישיבה שהצליחו מאד בישיבה ובנו את ביתם באופן מופלא, בתים של תורה ויראה לתפארת ישראל.

לאחר מכן, נשא דברים הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון שהביע את התרגשותו הגדולה מהזכות להשתתף במעמד נשגב זה, והעיד מהיכרותו האישית רבת השנים ומשכנותו לישיבה כי ישיבת רש"י וראש הישיבה הם מקימי עולה של תורה בדורנו כפשוטו.

בחרדת קודש קם קהל האלפים על רגליהם בשירת ימים על ימי מלך תוסיף וקבלו בהתרגשות את פניהם של גדולי ישראל, ראש הישיבה הגר"ד לנדו, ראש הישיבה הגרמ"ה הירש המשגיח רבי דן סגל, וראש הישיבה הגר"ש שטיינמן. 

ראש הישיבה הגר"ד לנדו נשא דברים ובפתח דבריו הכריז כי הישיבה הק' ישיבת רש"י וסניפיה זו סיעתא דשמיא מיוחדת בדור האחרון לכלל ישראל. וכי הכינוס הזה שאנו משתתפים בו, הוא כינוס של כבוד שמים, רב ערך מאד, מאד, מאד, מכל הבחינות וערכי תורה ויהדות.

עוד הוסיף הגר"ד לנדו כי, כבוד שמים הוא הדבר שאנו מצווים בו כולנו בכל עת ובכל רגע, וראש הישיבה הגאון רבי חייקל מילצקי מרבה כבוד שמים בכל עת ובכל רגע, וכל תלמידיו יחד עמו מרבים כבוד שמים, ובכל אתר ואתר מתקדש שם  שמים על ידם, ומתאהב שם שמים על ידם.

מיד לאחר מכן נשא ראש הישיבה הגרמ"ה הירש את משאו, כאשר פתח בכך שהיום הזה, נוכל לומר שזה עשרים וחמש שנים של כבוד שמים, זה לא ישיבת רש"י, זה ישיבת כבוד שמים. ובגלל כבוד שמים זה, זו גופא הסיבה של ההמשך, שההמשך יהיה עם עוד ועוד יותר סייעתא שמיא שיתן לו הקב"ה סייעתא דשמיא לעוד  כבוד שמים, וחוזר חלילה עוד סייעתא דשמיא,

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הפליג בשבח הישיבה ובפועליה הרבים, והעיד כי מכיר הוא מקרוב את הישיבה וייחודה שנים ארוכות, עוד מימי אביו מרן  זצ"ל שתמך בישיבה ועודד את הצוות בה מימי הקמתה. כן קיבל בברכה מיוחדת את פני האורחים הנכבדים אשר הגיעו מעבר לים בראשותם של הגר"א מנצור והגר"מ ידיד שליט"א. והוסיף את ברכתו החמה לנדיב הנכבד מר שלמה אייל.

הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון נשא דברים מרוממים בשבח הישיבה וראשיה ובירך את מאות התלמידים והתורמים. 

לרגל המעמד הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת אור החיים הפליג בשבח ישיבת רש"י, ואמר כי אין ספק שהתלמידים והבוגרים קונים להם מקום של כבוד בקדמת כלל ישראל וראש הישיבה הצדיק והצוות המסור הם עוסקים בבנינו של עולם. וסיים בברכה לכל הבוגרים והתלמידים שיצליחו וישגשגו ויראו ברכה בכל מעשיהם.

המשגיח רבי דן סגל פתח בדברי החובות הלבבות שאומר כי הלשון הוא קולמוס הלב, זה העט של הלב שעל ידה נרשמים ונאמרים רחשי לבו של האדם, אבל לעיתים גם הלשון אין בכוחה להביע את רגשי הלב ההומים, ואת סערת הרגשות, עדי כדי כך שלעתים לך דומיה תהילה, השתיקה היא התהילה והכבוד הגדול ביותר שהלשון אין בכוחה להביע.

הדברים אמורים כלפי, לא רק המעמד הנשגב הזה, אלא כלפי מה שמונח כאן, אנחנו זוכים לראות ולהיווכח בהצלחתה של ישיבת רש"י הקדושה, ואת התהילה והכבוד הגדול של ישיבת רש"י הקדושה אין בכוח הלשון להביע וא"א להביע במילים את כל מה שמונח בגודל הקידוש השם והכבוד שמים.

והמשיך בדברי הפסוק, "ממרחק תביא לחמה"  - לחמה של תורה, וכאן זה בחינה של ממרחק יביאו לחמו, כי את לחמה של תורה אופן הנשגב מביאים ממרחק, להביא מקרוב את הלחם היא אינה חשובה כמו שמביאים ממרחק, ממקום שאינו מצוי.

לאחר מכן נשא דברי ברכה מרגשים לרגל המעמד החשוב, בפני מרנן ורבנן שליט"א, אורח הכבוד הגאון רבי מאיר ידיד רב קהילת שערי ציון בניו יורק, שהביע את התרגשותו מהזכות הגדולה אשר זוכה לה להשתתף עם הישיבה הק' ובוגריה במעמד כביר ונשגב זה, והודה לנדיב הנכבד אשר הוא משומעי לקחו..

התרגשות גדולה אחזה בקהל המשתתפים עת כיבד הרב ישראל מאיר שושן  את ראש הישיבה הגר"ח מילצקי לשאת את המשא המרכזי במעמד, בדבריו פתח רה"י כי הוא שמח ומתרגש לפגוש ולחזות בדורות של בוגרים ומודה להשי"ת בכל לב על כך שכל אחד ואחד מבוגרי הישיבה יש לו חלק בתורה הק'. ועמד על כך שכלל בוגרי הישיבה בנו בס"ד את ביתם על אדני התורה והמידות, וממשיכים בס"ד להגות בתורה וכל הנהגותיהם מעידים בהם כי הם קשורים בקשר עמוק לתורה הן מי שכל עיתותיו בלימוד התורה והן מי שקובע תמידין כסדרן עתים ללימוד התורה והעיקר שכל אחד ואחד עושה נחת רוח להשי"ת, עוד הוסיף בדברי חיזוק בבחינת אין מזרזין אלא למזורזין שיתמידו וימשיכו לאחוז בהתמדת התורה כי היא קיום הכלל והפרט. וסיים בתפילה וברכה לכל המשתתפים שחפץ ה' בידם יצלח להרבות כבוד שמים.

מנהל הישיבה הרב יצחק בקר הביא למעמד את ברכתו של זקן מועצת חכמי התורה הגאון רבי משה מאיה אשר כתב כי: לצערו נבצר ממנו להשתתף במעמד בשל חולשה, אך בירך במילים חמות את ראשי הישיבה שימשיך ש"ש להתאהב על ידם.

כן נשאו דברים הגאון רבי יהושע אייכנשטיין  ראש ישיבת יד אהרן, הגאון רבי משה בלוי מראשי ישיבת משכן החכמה.

לקראת סיום המעמד נשא דברי נעילה הגאון רבי מנחם בלידשטיין מראשי הישיבה, שהודה בדבריו לראש הישיבה על הזכות הגדולה להקים במשך השנים הרבות דורות רבים של תלמידי חכמים ויראי ה', כן הודה בדבריו לכלל הבוגרים והתלמידים על כך שמלמדים את כולם את הדרך בה עולים ומתעלים וממצים את יכולותיהם באופן נשגב.

המעמד ננעל בשמחתה של תורה כאשר המשתתפים כולם בוגרים וצעירים רוקדים יחדיו לכבודה של תור, וזמן רב לאחר חצות לילה התפזרו אט אט המשתתפים, כאשר כולם מביעים את התרגשותם וחיזוקם מהמעמד האדיר ומהופעתם של גדולי ישראל לכבוד התורה וחיזוק לומדיה, ותודותיהם למפיקי הערב בראשותו של מוטי בוקצ'ין.

ישיבת רש"י הרב חייקל מילצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד