כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
האשים באפרטהייד

ערבי-ישראלי יקבל מקלט מדיני בבריטניה

החלטה תקדימית בבריטניה: ערבי-ישראלי יקבל מקלט מדיני במדינה. הוא טען כי ישראל מקיימת מערכת "אפרטהייד של שליטה גזענית של אזרחיה היהודים על אזרחיה הפלסטינים, אותם היא מדכאת באופן שיטתי"

ערבי-ישראלי יקבל מקלט מדיני בבריטניה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ערבי-ישראלי יקבל מקלט בבריטניה על בסיס שיש לו "חשש מבוסס" מרדיפה אם יוחזר לישראל.

ההחלטה התקבלה פחות מ-24 שעות לפני דיון בבית המשפט שבו אמור משרד הפנים להגן על החלטתו המקורית לדחות את התביעה.

במסמכים שהוגשו לבית הדין להגירה, טען כי ישראל מקיימת מערכת "אפרטהייד של שליטה גזעית של אזרחיה היהודים על אזרחיה הפלסטינים, אותם היא מדכאת באופן שיטתי", כך דיווח ג'וש  ארונסון במעריב.

על פי הדיווח, הוא גם סיפק ראיות לבית הדין שהוא נמצא בסיכון מוגבר לרדיפה בגלל הפעילות הסולידרית הפלסטינית שלו בבריטניה ודעותיו הפוליטיות האנטי-ציוניות.

בהצהרה שפרסם ריברוויי לאו, המייצג אותו, נמסר כי "זהו ניצחון לא רק עבורי אלא עבור כל הפלסטינים החיים תחת משטר האפרטהייד הישראלי. בלי צורך להיכנס לבית המשפט, ממשלת בריטניה קיבלה כעת שהמאבק הפלסטיני לחופש לא צריך להיות מוגבל רק לעזה ולגדה המערבית אלא לכל חלקי פלסטין ההיסטורית תחת שלטון ישראלי. אני רוצה להביע תודה ענקית לכל אלה שתמכו בתיק שלי. ללא עזרתכם, לא יכולתי להגיע לנקודה הזו". 

מטעם קבוצת "עורכי דין של הממלכה המאוחדת למען ישראל" נמסר כי "עורך דינו פרנק מגניס, פרסם ב-7 לאוקטובר 'ניצחון לאינתיפאדה' ומאז יש לו תמונה של בולדוזר פורץ את מחסום ארז בנוסף או שינה את שמו ברשתות החברתיות ל'פרי פלסטין'. הארגון דיווח עליו בנובמבר האחרון וגם הגיש נגדו תלונה פלילית".

בריטניה אפרטהייד ערבי ישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד