כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
התיקונים החלו

קו מים חדש לרצועת עזה

החל תיקונו של קו מים נוסף של מים לעזה, שלישי במספר, מישראל לבני סוהילה. בניית הקו אינה קלף מיקוח במשא ומתן לשחרור חטופים, אלא סיוע בעתיד בפינוי אוכלוסייה מרפיח לפני התמרון הצבאי

קו מים חדש לרצועת עזה
שתיית מים צילום: pixabay

עם פתיחת המלחמה ברצועת עזה, ישראל הכריזה על התנתקות מוחלטת מהרצועה, וגם על העברה מינימלית של מים מישראל לעזה באמצעות שני קווים,  כך דיווח איתי בלומנטל ב'כאן 11', על פי הדיווח, התברר שבימים האחרונים, החל תיקונו של קו מים נוסף של מים לעזה, שלישי במספר, מישראל לבני סוהילה.

הקו נהרס על ידי צה"ל בזמן התמרון הקרקעי באמצעות קבלני משנה, והעבודות על הקו באורך של כשני קילומטרים צפויות להימשך כחודש. גורמי ביטחון בישראל הסבירו שבניית הקו, מאפשרת את המשך הלחימה בצל הלחץ הבינלאומי סביב הסוגייה ההומניטרית.

עם זאת, הדבר לא נעשה כקלף מיקוח במסגרת המשא ומתן לשחרור החטופים. לדברי גורמי הביטחון בניית הקו תסייע בעתיד לפינוי אוכלוסייה מאזור רפיח טרם כניסת צה"ל.

בשבוע שעבר, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז כי יוקם מזח "זמני" בחופי עזה לקליטת סיוע הומניטרי, וכי ארצות הברית לא תנוח - "עד החזרת כל החטופים" למשפחותיהם. ביידן הצהיר זאת בנאום שנשא מול הקונגרס על מצב האומה.

 

צינור מים מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד