כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
קורע לב

היתום הספיד לקול בכיות: "אמא, ה' החליט לקחת אותך אליו"

קורע לב: ההספד של הילד בן ה-12 בהלווייתה של אמו, הגננת הצעירה הגב' רחל מלול ע"ה • הילדים שמעו על מחלתה רק לאחר פטירתה ובהספד בכה הילד וציין שאמו טיפלה בכל פצע קטן שהיה להם, במסירות נפלאה, בזמן שהיא עצמה סבלה ייסורי שאול ולא הסגירה את כאבה החוצה

היתום הספיד לקול בכיות: "אמא, ה' החליט לקחת אותך אליו"
קדיש היתומים צילום: מתוך הסרטון

קולות הבכי והזעקה שנשמעו בהלוויית של הגננת הצעירה מבני ברק, לא יישכחו במהרה ממי שהשתתף במסע ההלוויה קורע הלב שהתחיל מביתה של המנוחה, והסתיים בבית העלין באלעד, בחסות החשכה של מוצאי שבת פרשת ויקהל, נטמנה רחל מלול בין רגבי אדמתו של בית העלמין החדש, שכבר הפך למקום מנוחתם של עשרות רבות מתושבי הערים החרדיות באזור, בהם אנשים ונשים צעירים, שנקטפו בדמי ימיהם, כמו רחל ע"ה.

 לתרומה ל-7 היתומים הקליקו כאן>>>

הכאב והיגון הגיעו לשיא, כשבנה משה, שבקרוב יחגוג את בר המצווה שלו, נשא דברי הספד קצרים ונוקבים. "ה' זיכה אותנו להיות הילדים שלך", אמר משה לאמו המנוחה ששכבה מוטלת לפניו, לאחר שהשיבה נשמתה ליוצרה. "כעת הוא רוצה לפי החשבון שלו, לקחת אותך אליו, לעולם שכולו טוב".

"טיפלת בכל פצע קטן שהיה לנו בכזאת אהבה וחמלה, בזמן שאת עצמך סבלת יישורים קשים ומרים מהמחלה ולא גילית לנו", אמר הילד והתייפח בדמעות, כשכל הקהל גועה בבכיה יחד עמו.

"נעשה את הכל כדי לגדול כמו שרצית שנגדל", הבטיח לה בשם כל אחיו ואחיותיו, "אנחנו יודעים כמה רצית שנהיה צדיקים ולומדי תורה".

בני המשפחה מספרים כי לפני ארבע שנים היא אובחנה כלוקה במחלה הממארת, אבל רק לפני שלושה חודשים, כשהחולשה כבר הכריעה אותה, היא הפסיקה ללכת לעבודה ונשארה בבית. הילדים בבית לא ידעו שהיתה חולה, עד אחרי שנפטרה, אבל הבינו בימים האחרונים שמצבה קשה משום שהיתה מאושפזת בבית החולים.

הגב' מלול, בתו של הרב יעקב קרוב יבלחט"א, ורעייתו של הרה"ג ר' דוד יוסף מלול שליט"א, עבדה לפרנסתה כגננת בבת ים, שם החדירה בילדי ישראל יראה טהורה ואהבת ישראל. היתה מפרנסת את המשפחה ומשלחת את בעלה ללימודים בכולל, ובדרך זו חינכה גם את ילדיה.

הותירה אחריה שבעה ילדים, כשהגדולה בת 14 והקטנה בת 5, ובתווך עוד חמישה בנים שהגדול מבניהם נער לקראת בר המצווה והצעיר כבן 6.

מחזה מרטיט וקורע לב היה לראות את שיירת היתומים, חמישה בנים, כולם צעירים מאוד, עומדים ואומרים 'קדיש' בדבקות נפלאה, באמונה תמימה וטהורה, שאותה זכו לרשת מאמם הצדקת. בהלוויתה רווית הדמעות, שהתקיימה במוצאי שבת קודש בבני ברק, משם המשיך מסע ההלוויה לאלעד שם הובאה למנוחות. 

ידידי המשפחה התארגנו להקמת קרן עזרה וסיוע דחוף, לטובת האלמן האברך הרב דוד יוסף מלול שליט"א, ולטובת שבעת היתומים הזקוקים לעזרה רבה וסיוע נפשי וגשמי לאחר הטרגדיה הקשה שחוו.

עם ישראל מתבקש לפתוח את הלב ולסייע למשפחה בשעתה הקשה, כדי שהיתומים הרכים יוכלו לגדול לשם ולתפארת, למרות היעדרה הכואב של האם היקרה.

 לתרומה ל-7 היתומים הקליקו כאן>>>

קופת העיר מלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד