כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024

המשלוח הימי הראשון של סיוע הומניטרי לעזה יצא לדרך

הספינה יצאה עמוסה במזון, עם אורז, קמח, שעועית ובשר, כך נמסר בהצהרה של ארגון World Central Kitchen. הסירה שייכת לארגון סיוע ספרדי

המשלוח הימי הראשון של סיוע הומניטרי לעזה יצא לדרך
ספינת הסיוע צילום: World Central Kitchen

המשלוח הימי הראשון של סיוע הומניטרי לעזה יצא הבוקר (שלישי) מהאי הים תיכוני בקפריסין כשהוא נושא מזון מארגון "המטבח העולמי המרכזי", כך מסרו ארגון הצדקה והממשלה הקפריסאית.

ארצות הברית הודיעה בשבוע שעבר על תוכניות להקים מזח צף כדי להכניס סיוע נוסף לעזה, ובריטניה, האיחוד האירופי וממשלות נוספות אמרו בשבוע שעבר כי יקימו מסדרון ימי.

הספינה שיצאה עמוסה במזון, עם אורז, קמח, שעועית ובשר, כך נמסר בהצהרה של ארגון World Central Kitchen. הסירה שייכת לארגון Open Arms, קבוצת סיוע ספרדית.

ארגוני סיוע וגורמים רשמיים בעזה מתחו ביקורת על משלוחים באוויר ובים וטענו כי הם מסורבלים מדי, ודחקו להכנסת משלוחי מזון וציוד רפואי באמצעות משאיות. לעזה אין נמל מתפקד, ומי החוף שלה רדודים מדי עבור רוב כלי השיט. בכירים אמריקאים אמרו שייתכן שייקח 30 עד 60 יום להקים את המזח הצף.

מאז אוקטובר, מארגנים וטבחים פלסטינים העובדים עם World Central Kitchen - ארגון הסיוע שהוקם על ידי השף הספרדי הנודע חוסה אנדרס - הגישו יותר מ-32 מיליון ארוחות בעזה, כך מסר הארגון. הארגון למעשה עוקף את ארגון אונר"א שרבים מעובדיו מחבלי חמאס וחלקם השתתפו בפועל בטבח בשביעי באוקטובר.

תכניות של צבא ארה"ב לבנות נמל צף כדי להכניס סיוע לרצועה יעניקו לארגון גישה קריטית לאספקה קבועה של מזון הרבה יותר מהכמות שהם מגישים מדי יום וסיוע נוסף לאנשים בצפון עזה, כך אמר מר אנדרס בראיון ל'ניו יורק טיימס'.

"אנחנו מנסים לעשות את הבלתי אפשרי", אמר. "שווה לנסות את הבלתי אפשרי להאכיל את תושבי עזה"

מלחמת חרבות ברזל עזה המטבח העולמי המרכזי חמאס סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד