כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ההורים זועמים

חיילים חרדים ללא גישה לאוכל בכשרות מותאמת

חיילים חרדים שובצו לקורס בתל אביב ללא גישה לאוכל בכשרות שלהם. במקום אין חדר אוכל שבו יכולים החיילים לאכול. בצה"ל הוחלט להקצות עבור כל חייל 370 ₪ בחודש עבור קניית אוכל באופן עצמאי. אך גם באזור אין אוכל בכשרות מהדרין

חיילים חרדים ללא גישה לאוכל בכשרות מותאמת
אילוסטרציה צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

עשרות חיילים חרדים אשר התגייסו למסלול "שחר כחול" שובצו לקורסי הכשרה במכללה בתל אביב. אלא שהחיילים מספרים כי במקום אין חדר אוכל שבו יכולים החיילים לאכול ארוחת צהריים, ולכן בצה"ל הוחלט להקצות עבור כל חייל 370 ₪ בחודש עבור קניית אוכל באופן עצמאי באיזור.

על פי הדיווח של שילה פריד במקור ראשון, באיזור הזה לא מוצאים החיילים אוכל בכשרות מהדרין, רק כשרות רגילה, בניגוד לבסיסים שם יש אפשרות לחיילים חרדים לבקש אוכל בכשרות שמתאימה להם ולקבל ממטבח חיצוני.

הורים לחיילים סיפרו למקור ראשון כי "מדובר על קבוצה גדולה של חיילים, כדי להגיע ללימודים ב-9 בבוקר מכל הארץ הם צריכים לקום מאד מוקדם, כדי להספיק להתפלל, לעלות על אוטובוס, ורכבת ושוב אוטובוס, וחוזרים לפנות ערב לבית".

עוד טענו: "מדברים על גיוס חרדים ואפילו דבר כזה בסיסי לא נותנים להם. למרות שהם חיילים ומגיעים במדים, הצבא מסרב לספק להם אוכל והודיע להם שהם צריכים לממן זאת עם המשכורת והתוספת הזעומה שהם מקבלים".

תגובת דובר צה״ל: "החיילים נמצאים במסגרת אזרחית במתכונת של יומיות ומקבלים מענה כלכלי על בסיס חודשי, כפי שכל חייל שנמצא בשירות מחוץ ליחידה צה״לית מקבל. המפקדים מקיימים שיח ישיר עם החיילים בנושא, על מנת לספק להם את המענה המיטבי".

 

 

דובר צה"ל חיילים חרדים תל אביב אוכל כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד