כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בביקור בסעודיה

הרב התבקש להסיר את הכיפה - סירב ועזב את המדינה

הוועדה האמריקנית לחופש דת עזבה את סעודיה לאחר שיו"ר הוועדה, התבקש על ידי הרשויות בממלכה להסיר את הכיפה שעל ראשו - דבר שסירב לעשות

הרב התבקש להסיר את הכיפה - סירב ועזב את המדינה
אילוסטרציה צילום: pixabay

הוועדה האמריקנית לחופש דת עזבה את סעודיה אתמול לאחר שיו"ר הוועדה, הרב אברהם קופר, התבקש על ידי הרשויות בממלכה להסיר את הכיפה שעל ראשו - דבר שסירב לעשות. המשלחת, שביקרה באתר המורשת דרעיה בעת שקופר נדרש להוריד את הכיפה, שבה לריאד והחליטה לסיים את הביקור, ולשוב לארצות הברית.

הוועדה לחופש דת (USCIRF) מסרה כי המשלחת הייתה ליד ריאד וביקרה בדירייה, עיירה היסטורית שהיא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, יו"ר הוועדה, הרב האורתודוקסי אברהם קופר, סירב לבקשות הסעודים להסיר את הכיפה.

גורמים רשמיים ביקשו מהרב קופר להסיר את הכיפה שלו "בזמן שהותו באתר ובכל זמן שהוא נמצא במקומות פומביים", למרות שמשרד החוץ הסעודי אישר את הביקור במקום.

מטעמו של הרב קופר נמסר: "אין למנוע מאף אחד גישה לאתר מורשת, במיוחד כזה שנועד להדגיש אחדות וקידמה, רק בשל היותו יהודי. בתקופה של אנטישמיות משתוללת, הבקשה להוריד את הכיפה לא אפשרה לנו להמשיך בביקור. צר לנו שזה קרה לנציג של סוכנות ממשלתית אמריקנית שנועדה לקדם חופש דת".

סעודיה ארצות הברית אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד