כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
חמאס ילחם עוד שנים

ראשי המודיעין בארה"ב: שרידותו של נתניהו נמצאת בסכנה

ראשי המודיעין בארה"ב בשימוע בקונגרס: ישראל תכשל ביעד שהציבה במלחמה - מיטוט האיום המרכזי שיש בידי ארגון הטרור חמאס. עוד טענו כי הלגיטימציה של נתניהו עומדת בסכנה וצפויות בישראל הפגנות בקנה מידה גדול

ראשי המודיעין בארה"ב: שרידותו של נתניהו נמצאת בסכנה
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע המגעים המקרטעים להסכם שיוביל להפסקת אש ושחרור חטופים, ראשי סוכנויות המודיעין האמריקניות נתנו אמש (שני) עדות פומבית בקונגרס במסגרת הסקר השנתי של האיומים העולמיים הניצבים בפני ארה"ב ובו דנו בשאיפה הישראלית למוטט את חמאס, בחשש מהסלמה במצב ובלגיטימציה של ממשלת נתניהו.

הבכירים ציינו כי המטרה המרכזית בישראל נותרה מיטוט שלטון חמאס - והדגישו כי זו עמדה שמקובלת על רוב הציבור הישראלי. לטענתם, המאבק צפוי להיות ממושך ולדרוש מישראל להתמודד במשך שנים עם התנגדות צבאית מצד מחבלי חמאס.

בכירי הביון האמריקאי פסימיים בנוגע לאפשרות של מיטוט מלא של יכולות חמאס, למרות התמרון הצבאי שנכנס לחודש השישי. הם חוזים כי ישראל תתקשה לנטרל לחלוטין את תשתית המנהור של חמאס. זו תאפשר לפעילי ארגון הטרור להמשיך להתחבא, לתחזק ואף "להפתיע את הכוחות הישראליים". הם גם ציינו כי סביר להניח שהמלחמה בעזה תשפיע על הטרור העולמי למשך דורות.

ראש ה-CIA,  ויליאם ברנס, אמר במעמד כי הוא מבין את הצורך של ישראל להגיב לטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, אך "כולנו צריכים גם להיות מודעים למחיר העצום שהדבר גובה מאזרחים חפים מפשע בעזה".

 

 

לצד התחזית הפסימית הבהירו בכירי המודיעין לקונגרס כי ישראל, חיזבאללה ואיראן, נזהרים שלא להגביר את הלהבות בגבול הצפון כדי לא להיקלע למלחמה בהיקף מלא.

עתיד ממשלת נתניהו

בדיון טענו הנציגים כי נתניהו וקואליציית הימין הנוכחית מובילים למדיניות קשוחה כלפי הפלסטינים - וסברו כי הלגיטימציה שלהם נמצאת בסכנה. עוד העריכו כי חוסר האמון הציבורי ביכולתו של נתניהו להנהיג העמיק והפך נפוץ יותר בקרב הציבור הישראלי. בהמשך טענו כי כמות המשתתפים בהפגנות עתידה לגדול משמעותית - ואיתה גם הלחץ לערוך בחירות.

 

 
בנימין נתניהו קונגרס חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד