י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מתחים בצמרת

ביידן עשוי להתנות סיוע בפלישה לרפיח: העיכוב בכניסה מסייע לחמאס

גורמים בממשל האמריקאי אמרו כי הנשיא ביידן עשוי לשקול להגביל העברת נשק אם ישראל תפתח במבצע צבעי שיסכן אזרחים פלסטינים. העיכוב יכול לעזור לחמאס, שמשתמש במנהרות ובזמן לטובתו

ביידן עשוי להתנות סיוע בפלישה לרפיח: העיכוב בכניסה מסייע לחמאס
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

הנשיא ג'ו ביידן ישקול להתנות סיוע צבאי לישראל אם ישראל תתקדם עם התכנית לפלישה רחבת היקף לרפיח, כך לפי ארבעה בכירים אמריקאים בעלי ידע בנושא.

אתר 'פוליטיקו' שדיווח על כך מציין כי הצעד של ביידן לנקוט בצעד כזה משקף את המתחים ביחסיו עם נתניהו, שדחה בקשות של ממשל ביידן לרסן את המלחמה עם חמאס.

בעוד ביידן לא קיבל שום החלטה לגבי הגבלת העברות נשק עתידיות, גורמים רשמיים אמרו כי הוא עשוי לעשות זאת אם ישראל תפתח במבצע חדש שיסכן אזרחים פלסטינים.

"זה משהו שהוא בהחלט חושב עליו", אמר אחד הבכירים. 

ישראל עדיין לא הראתה תוכנית "אמינה וניתנת ליישום" להגנה על אזרחים ברפיח לממשל ביידן, אמר בכיר אמריקאי נוסף. ארה"ב רוצה לראות תכנית כזאת לפני שהיא תיתן אור ירוק להתקדמות ישראל ברפיח.

מומחים ליחסים בין ארה"ב לישראל העוקבים אחר המלחמה אמרו שהעיכוב יכול לעזור לחמאס, שמשתמש במנהרות ובזמן לטובתו. הם גם מציינים שישראל כבר עברה לפעולות צבאיות בעוצמה נמוכה יותר ומדויקת יותר, כולל כניסה למנהרות כדי להרוג או ללכוד מחבלי חמאס.

 

מלחמת חרבות ברזל הנשיא ביידן ראש הממשלה בנימין נתניהו חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}