כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לא היו חטופים

‏גוברת ההערכה בישראל שמרואן עיסא חוסל | פרטים חדשים על התקיפה הלילית

גורמים בישראל מבהירים: "אם היינו יודעים שיש שם חטופים - התקיפה לא הייתה יוצאת לפועל". עיסא שהה במנהרה מתחת לקרקע בזמן התקיפה שהתרחשה בלילה שבין מוצ"ש לראשון ובישראל גוברת ההערכה שהוא אכן חוסל במס' פצצות במשקל טונה

‏גוברת ההערכה בישראל שמרואן עיסא חוסל | פרטים חדשים על התקיפה הלילית
הריסות בעזה לאחר תקיפה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שעות אחרי הדיווחים על חיסולו האפשרי של בכיר חמאס מרואן עיסא, הכתב הצבאי של גל"צ, דורון קדוש מפרסם פרטים חדשים על ניסיון החיסול שלו בלילה שבין מוצאי שבת ליום ראשון. 

היעד שבו הותקף מרוואן עיסא במהלך ניסיון החיסול בנוסיראת שבמרכז רצועת עזה היה מתחם תת קרקעי, כלומר מנהרה. 

בנוסף, לפי כל האינדיקציות המודיעיניות שיש בידי ישראל - לא היו חטופים במקום. גורמים בישראל מבהירים: ״אם היינו יודעים שיש שם חטופים - התקיפה לא הייתה יוצאת לפועל״.

רשתות ערביותמרואן עיסאצילום: רשתות ערביות

עיסא הסתתר בנוסיראת שנמצאת במרכז רצועת עזה. בלילה שבין שבת לראשון ישראל ביצעה שורת תקיפות חריגה במחנה הפליטים נוסיראת. בעקבות התקיפות, חמאס שלח צוותי חילוץ לאזור ואותם צוותים הותקפו גם הם. רוב התקיפות בוצעו באזור המכונה "מוחיים וואחד" בנוסיראת. ישנם הרוגים ונפגעים פלסטינים בתקיפות אולם זהותם לא ידועה לפי שעה. עיסא שהה במנהרה מתחת לקרקע בזמן התקיפה. 

הכתב הצבאי אור הלר מדווח הערב ב'חדשות 13' כי ‏גוברת ההערכה בישראל שמרואן עיסא מספר 3 בחמאס אכן חוסל במנהרה בנוסיראת. בישראל מתגברות האינדיקציות שחוסל במספר פצצות של טונה בעקבות מודיעין מיידי שאין חטופים מסביבו. 

גורמי ביטחון במילואים העריכו היום בראיונות לתקשורות כי סביר להניח שעיסא אכן חוסל, שכן אם היה שורד את התקיפה, חמאס היה ממהר להציג זאת כפספוס וככישלון של צה"ל.

עיסא הוא סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף והמקשר בין הזרוע הצבאית לזרוע המדינית כיום. נולד במחנה הפליטים אל-בורייג' ברצועת עזה למשפחה שמוצאה מהכפר בית טימא ליד מג'דל (כיום אשקלון). במרץ 1996 יזם גל פיגועים בעקבות חיסולו של יחיא עיאש על ידי ישראל. באינתיפאדה השנייה היה שותף להפיכת הזרוע הצבאית של חמאס לשרשרת פיקוד היררכי, בדומה לצבא סדיר, במקום חוליות טרור נפרדות כפי שהיה עד אז. היה ממתכנני ההפיכה הצבאית של חמאס בעזה ב-2007.

מאז 7 באוקטובר ישראל נמצאת במצוד אחר הנהגת חמאס בעזה, ללא הצלחות משמעויות בשבועות האחרונים. ב'כאן 11' פורסם בשבוע שעבר מיפוי שנמסר על ידי מקורות פלסטינים מרצועת עזה לפיו ניתן להעריך היכן מפוזרים נכון להיום בכירי חמאס ברחבי הרצועה.

מרואן עיסא חיסול בעזה בכיר חמאס מלחמת חרבות ברזל חטופים מנהרה מנהרת חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד