כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
סערת ההערה הפיקודית

רה"מ נתניהו ראיין את תא"ל ברק חירם לתפקיד בכיר

נתניהו ראיין בימים האחרונים את תא״ל ברק חירם לתפקיד מזכירו הצבאי. גורמים בסביבת רה"מ אישרו את הפרטים

רה"מ נתניהו ראיין את תא"ל ברק חירם לתפקיד בכיר
תא"ל ברק חירם צילום: מסך ערוץ 12

ברקע ההערה הפיקודית שרשם הרמטכ"ל למפקד אוגדה 99, תא"ל ברק חירם, מתפרסם כי ראש הממשלה נתניהו ראיין את חירם במטרה למנותו לתפקיד בכיר בלשכתו.

לפי הפרסום של העיתונאי יאיר שרקי, נתניהו ראיין בימים האחרונים את תא״ל ברק חירם לתפקיד מזכירו הצבאי. גורמים בסביבת רה"מ אישרו את הפרטים אך העריכו כי המינוי לא ייצא לפועל.

הרמטכ"ל רשם הערה פיקודית לחירם, שהיה מיועד להתמנות למפקד פיקוד דרום, זאת בעקבות החלטתו של תא"ל חירם במהלך הלחימה בעזה להורות על פיצוץ מתחם אוניברסיטת אל-אסראא בדרום העיר עזה, בשל חשש לסיכון לוחמי צה"ל שפעלו באזור.

שרקי מסביר כי בצה"ל טוענים שזו הוכחה לכך שמעוניינים בקידומו ובכישוריו של חירם ולא להפך. "אבל נדמה", הוא כותב, "שקשה להתעלם מהדימוי: לקחת קצין קרבי בולט ולשנות לו שיבוץ מתפקיד מבצעי מרכזי לתפקיד מזכ״צ רה״מ, זה מסר רע מאד".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שלח מכתב לשר הביטחון יואב גלנט, בו קרא לו להורות לרמטכ"ל לבטל את ההערה הפיקודית שרשם לתא"ל ברק חירם.

"מדובר בהחלטה מבישה, שעשויה לסרס את יכולתם של מפקדי צה"ל הגיבורים לקבל החלטות אמיצות בזמן אמת", כתב בן גביר. "יתירה מזאת, כאשר מפקדי צה"ל אינם מקבלים את הגיבוי להחלטות מבצעיות קריטיות הנדרשות בזמן אמת, המסר המועבר לאויבינו הוא מסר של חולשה, שעלול לעודדם לפגוע בלוחמינו - כאשר הם יודעים כי שיקול הדעת של מפקדי הכוחות שנלחמים מולם מצטמצם משמעותית".

ביחס לעצם ההחלטה עצמה של חירם להורות על פיצוץ המתחם, כתב בן גביר: "מדובר בהחלטה מצילת חיים של תא"ל חירם, הנובעת מתפיסה ערכית נכונה לפיה חיי לוחמי צה"ל קודמים לכל".

תא"ל ברק חירם המזכיר הצבאי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד