ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
ממתין להזדמנות

לחמאס יש יכולת לבצע ירי גם למרכז הארץ

לחמאס נותרו יכולות ירי רקטי. לחמאס יש יכולת לבצע ירי סמלי גם למרכז הארץ. ככל הנראה יש לחמאס יכולת הרכבה של רקטות מאמצעים שיוצרו מראש

לחמאס יש יכולת לבצע ירי גם למרכז הארץ
שיגור רקטות מעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

פיקוד העורף הודיע היום על הקלה בחלק מהנחיותיו בנוגע להגבלת התקהלות באזורים שמוגדרים במדיניות ירוקה. למרות זאת, לחמאס יש עדיין יכולת לבצע ירי סמלי לישראל כולל למרכז הארץ. חמאס ממתין להזדמנות הנכונה מבחינתו להשתמש ביכולת זו למשל בחודש רמדאן, כך דיווח אליאור לוי ב'כאן חדשות'.

עוד דווח כי לחמאס אין יכולת ייצור רקטות ברצועת עזה בשלב הנוכחי בשל העמקת התמרון הקרקעי. אבל ככל הנראה יש לו יכולת הרכבה של רקטות מאמצעים שיוצרו מראש בהיקפים נמוכים. ההערכה היא שיכולת ההרכבה של חמאס מתבצעת ברפיח, דיר אל-בלח ובמערב חאן יונס - האזורים שבהם צה"ל תמרן באופן חלקי או בכלל לא.

צה"ל ושב"כ חיסלו השבוע את עמאר עטיה דרויש אלעדיני, במסגרת תפקידו היה אחראי להטמנת רקטות והיה אמון על שיגורי רקטות החל ממבצע עופרת יצוקה ועד למלחמה הנוכחית. אלעדיני לקח חלק מרכזי בהכנות למתקפה ב-7 באוקטובר ובמהלך הלחימה קידם ירי עצים מול כוחות צה"ל המתמרנים ברצועה והוביל במקביל שיגורים לעבר תל אביב ויישובים נוספים.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס שיגור טילים עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד