ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
לקראת תקופה מתוחה

סעודיה הודיעה כי מחר יהיה יומו הראשון של הרמדאן; ארה"ב נכשלה בהבאת הסכם

סעודיה הודיעה היום כי מחר יחל יומו הראשון של חודש רמדאן. רוב המדינות הסוניות הולכות על פיה, ובכללן אנשי הרשות הפלסטינית, מזרח ירושלים ורצועת עזה. ארה"ב נכשלה בניסיונה להביא הסכם לפני הרמדאן

סעודיה הודיעה כי מחר יהיה יומו הראשון של הרמדאן; ארה"ב נכשלה בהבאת הסכם
הלחימה בעזה צילום: דו"צ

סעודיה הודיעה היום (ראשון) רשמית כי מחר יחל יומו הראשון של חודש רמדאן. רובן המוחלט של המדינות הערביות הסוניות מתנהלות על פי סעודיה בעניין הרמדאן - ובכללן הרשות הפלסטינית, מזרח ירושלים ורצועת עזה.

ממשל ביידן נכשל למעשה בניסיון להביא הפסקת אש לפני הרמדאן. גורמים בכירים בארה"ב טענו כי פלישה צבאית אגרסיבית של ישראל במהלך הרמדאן רק תגביר את המתיחות ברחבי האזור.

אתמול השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו התריע בפניו על הסכנות הבטיחותיות נוכח אי-ההגבלות בכניסת ערביי ישראל להר הבית בחודש הראמדן.

השר בן גביר כתב במכתבו: "אבקש להתריע בפניכם כי גם לאחר מאמצים עילאיים של המשטרה, ישנם פערים משמעותיים ביכולת לממש את החלטת ראש הממשלה מבלי לסכן חיי אדם".

בשבוע שעבר ראש הממשלה נתניהו כינס דיון היערכות לקראת חודש הרמדאן בהשתתפות שרים ובכירים. בתום הדיון הוחלט כי בשבוע הראשון של הרמדאן תותר כניסת מתפללים להר הבית בדומה למספרים שהיו בשנים הקודמות.

בנימין נתניהו רמדאן ארה"ב עסקת חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד