ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
הסברה ישראלית

משפחות החטופים לבריטים: "אל תשוו בין חטופינו לאסירים הפלסטינים"

שגרירות ישראל בבריטניה פנתה לבריטים במסר "אל תשוו בין חטופינו לאסירים הפלסטינים". משפחות הישראלים בשבי החמאס בסבב ראיונות לתקשורת בבריטניה

משפחות החטופים לבריטים: "אל תשוו בין חטופינו לאסירים הפלסטינים"
חמאס חוטף אזרחים מעוטף עזה צילום: מצלמת אבטחה

היום (חמישי) הגיעו ללונדון תשע משפחות שיקיריהן נחטפו לעזה ב-7 באוקטובר, במטרה להעלות את המודעות לנושא החטופים. שגרירות ישראל בלונדון, שיזמה את הביקור, אירחה הבוקר מסיבת עיתונאים בהשתתפות כלי התקשורת מהמרכזיים בעולם, בהם הביביסי, סקיי ניוז, גרדיאן, טלגרף, דיילי מייל האקונומיסט, הטיימס ועוד. 

בני משפחותיהם של החטופים חנן יבלונקא, אלמוג מאיר, אליה כהן, אלקנה בוחבוט, נמרוד כהן, שי לוינסון, אור לוי, טל שוהם וכרמל גת דיברו במשך שעה ארוכה על יקיריהם בשבי החמאס.

בשלב השאלות, כתב האקונומיסט שאל לתחושתיהם בנוגע לאסירים הפלסטינים המוחזקים בבתי הסוהר בארץ. גילי רומן, אחיה של ירדן רומן ששוחררה בעסקת החטופים, ובן דודה של כרמל גת שעדיין מוחזקת בשבי השיב כי אין להשוות בין הנושאים: "מה הקשר בין אסירים המוחזקים בישראל, שרבים מהם נשפטו בגין פשעי רצח, לבין אחותי – פיזיותרפיסטית, שעבדה עם פלסטינים במזרח ירושלים, טיפלה בהם, חפה מפשע לחלוטין?".

יהודה, אביו של נמרוד כהן, הוסיף: "אסירים פלסטינים לא נחטפו, הם אנשים שביצעו פשעים – רצח, ירי – והוחזקו (בישראל) עם כל זכויותיהם, כולל ביקורים משפחתיים וייצוג משפטי. לא ניתן להשוות זאת לאנשים חפים מפשע שאנו לא יודעים אם הם בחיים או לא". 

לאחר מסיבת העיתונאים, המשיכו בני המשפחות לפגישות בפרלמנט הבריטי בליווי צוות השגרירות הישראלית. המשפחות נפגשו עם שר הקבינט הבריטי מייקל גוב ועם בכירת המפלגה השמרנית פני מורדאנט, שהביעו תמיכתם בעסקת חטופים וחתירה להפסקת אש בין ישראל וחמאס.

מחר צפויות המשפחות להיפגש גם עם השגרירה ציפי חוטובלי וצפויות לקיים סדרת פגישות עם מנהיגי הקהילה היהודית בשיתוף פעולה עם הרב הראשי, אפרים מירוויס.

מבצע חרבות ברזל חטופים חמאס בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד