ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"המעוז האחרון של חמאס"

נתניהו: "צה"ל יפעל בכל הרצועה כולל ברפיח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי השתתפו בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1. נתניהו: "צה"ל יפעל בכל הרצועה כולל במעוז האחרון של חמאס - רפיח". גלנט: "היכולת להוביל טמונה בשלושה דברים: הדבקות במשימה, הדוגמה האישית וההפנמה כי הנשיאה באחריות היא מקור הסמכות"

נתניהו: "צה"ל יפעל בכל הרצועה כולל ברפיח"
נתניהו נואם צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (חמישי) יחד עם שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1.

ראש הממשלה אמר בנאומו: "נמשיך להכות באויבנו עד הסוף עד הניצחון המוחלט. בטבילת האש שעברתם בחודשי המלחמה הפגנתם אומץ לב, מקצועיות, דבקות במשימה, חתירה למגע התקפי, יוזמה ונחישות. במילה אחת - גבורה. אנחנו בעיצומה של מלחמה שאין צודקת ממנה. הממשלה קבעה את מטרות הלחימה ואתם בשטח פועלים להשיגן - חיסול שלטון הרשע של חמאס, החזרת כל חטופינו הביתה ומניעת כל איום עתידי מעזה למדינת ישראל".

נתניהו הוסיף: "במלחמה הזו צבא היבשה נמצא במוקד העשייה, בקרבות פנים אל פנים בחיסול המחבלים, בהשמדת תשתיות טרור, בהרס מנהרות, במרדף בלתי פוסק אחרי רבי המרצחים ובניסיונות לאתר חטופים. היום אני רוצה לומר לכם במילים ברורות - צה"ל ימשיך לפעול מול כל גדודי החמאס בכל רחבי הרצועה, וזה כולל את רפיח - המעוז האחרון של חמאס. מי שאומר לנו לא לפעול ברפיח אומר לנו להפסיד במלחמה, וזה לא יקרה".

עוד אמר: "בד בבד נפעל בתקיפות בגזרות האחרות מול כל מי שמבקש להשמידנו, כולל מחזית הצפון. מי שלא השתכנע מנחת זרוענו - מוטב שיסתכל מה שקורה למעוזי אויבינו. הם הביאו על עצמם חורבן חסר תקדים. מי שדיבר על קורי עכביש פוגש היום אריות. וכן, יש לחץ ביבלאומי והוא גובר, אבל דווקא כשהלחץ הבינלאומי גובר אנחנו צריכים לצופף את השורות בינינו. אנחנו חייבים לדחות יחד את הניסיון הנואל להטיל על צה"ל את האחריות לפשעי החמאס. חמאס הוא זה שרצח וטבח את אחינו ואחיותינו. חמאס הוא זה שחטף, חמאס הוא זה שמבצע פשעי מלחמה נגד עמו שלו ונגד עמנו.

אנחנו נלחמים במפלצות הללו כדי להבטיח את עצם קיומנו, ובו בזמן מגינים על הערכים המקודשים ביותר של העולם החופשי והחברה האנושי כולה. לכן אני אומר למנהיגי העולם - כשאנחנו מנצחים את מרצחי 7 באוקטובר אנחנו מונעים את 11 בספטמבר הבא, וראוי שכל העולם התרבותי יתמוך בצה"ל ובמדינת ישראל. בהמשך נלמד את כל לקחי 7 באוקטובר, נעשה זאת באופן גלוי, אך מולנו מטרה אחת ברורה ומיידת - השגת הניצחון המוחלט במלחמה".

שר הביטחון יואב גלנט אמר בנאומו: "מי שמצטיין במלחמה - יקודם, בכל הדרגות ובכל התפקידים. אני נותן גיבוי מלא לרמטכ"ל על שיבוץ הקצינים במערכים השונים לצד תהליך התחקור הפנימי, הנחוץ להפקת לקחים".

גלנט הוסיף: "תוצאות המלחמה הצודקת והחשובה הזו, יחתמו פרק בהיסטוריה של מדינת ישראל. אין לנו זכות מוסרית לעצור עד שנכריע את החמאס בכל חלקי רצועת עזה ונשיב את החטופים".

גלנט הוסיף ברמז לראש הממשלה : "המחויבות להוביל ולהנהיג, הזכות לפקד ולחנך, הן שהופכות את המעמד הזה, את היום בו אתם הופכים מחיילים לקצינים לאירוע משמעותי ומכונן בחייכם- זכרו לעולם, היכולת להוביל טמונה בשלושה דברים: הדבקות במשימה, הדוגמה האישית וההפנמה כי הנשיאה באחריות היא מקור הסמכות".

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי נאם בטקס והתייחס לסוגיית חוק הגיוס: "בעת הזו לא די לשבח את הגיוון הקיים בצה"ל, אלא לקרוא להרחיבו ולהוסיף אליו משרתים מכל קצוות החברה. זהו צו השעה, לא רק כי צה"ל זקוק למלא את השורות החסרות ולהרחיב גיסותיו, אלא בעיקר לשם חיזוק הלכידות החברתית, מקור חוסננו ועוצמתנו ומרכיב חשוב באנטי-שבירות הישראלית. זה המצב הראוי לחברה כמו שלנו בשעת המבחן שלה, וצה"ל יידע היטב לקדם אותו בברכה ולתת כל מענה שיידרש להצלחתו".

בנימין נתניהו יואב גלנט קורס קצינים בה"ד 1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד