כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אחרי הסערה

נתניהו הנחה להביא החלטה בעניין יישום לקחי דו"ח מירון

אחרי הסערה הציבורית שהתעוררה, נתניהו הנחה להביא הצעת החלטה בעניין יישום לקחי דו"ח מירון. הצעת החלטה תובא על ידי מזכיר הממשלה תוך 30 יום

נתניהו הנחה להביא החלטה בעניין יישום לקחי דו"ח מירון
ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שבליכוד האשימו את הוועדה לחקירת אסון מירון במניעים פוליטיים, לשכת ראש הממשלה עדכנה הבוקר (חמישי) כי ראש הממשלה נתניהו הנחה את מזכיר הממשלה להביא תוך 30 יום הצעת החלטה בעניין יישום לקחי דו״ח מירון.

כזכור, ועדת החקירה לאסון מירון פרסמה אמש את מסקנותיה כאשר בין היתר הטילה אחריות אישית על ראש הממשלה בנימין נתניהו והמליצה על תאריך לסיום תפקידו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי.

בנוסף, הוועדה ממליצה לסיים את תפקידו של יוסף שווינגר מנכ״ל המקומות הקדושים. ודורשת את הרחקתו מאירועי מירון.

במפלגת הליכוד הגיבו למסקנות דו"ח הוועדה לחקירת אסון מירון ותקפו באופן חריף ומופרע את הוועדה תוך שהם מטילים דופי ביושרתה ומאשימים אותה במניעים פוליטיים.

מהליכוד נמסר: "אסון מירון הוא אסון טראגי. ליבינו עם משפחות הקורבנות. בפועל הממשלה כבר יישמה מסקנות מתבקשות והאירוע האחרון במירון התנהל עם קהל גדול וללא דופי. הממשלה תבחן את הצורך בהפקת לקחים אופרטיביים נוספים כדי למנוע הישנות של אסון מעין זה". 

"עם זאת", הוסיפו בלכוד, "צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי, ושחבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת ״יש עתיד״ לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין. 

הניסיון הציני והמכוון של לפיד להפוך את אסון מירון לכלי ניגוח פוליטי - לא יצלח", נמסר.

 

ועדת החקירה לאסון מירון אסון מירון תשפ"א בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד