כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מבחן בטיחות

מכון הבטיחות האמריקאי: אלה המכוניות הכי בטוחות

המכוניות אשר משווקות בארצות הברית הן בחלקן הגדול מכוניות דומות מאוד למה שמשווק בישראל ולכן ניתן להסיק לא מעט על בטיחותן של המכוניות שמשווקות בארץ

מכון הבטיחות האמריקאי: אלה המכוניות הכי בטוחות
מבחני הריסוק בארה"ב קובעים אילו מכוניות יהיו הבטוחות ביותר צילום: IIHS

ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS, ארגון הבטיחות של חברות הביטוח האמריקאיות, מפרסמת את רשימת המכוניות הבטוחות ביותר לשנת 2024. המכוניות אשר משווקות בארצות הברית הן בחלקן הגדול מכוניות דומות מאוד למה שמשווק בישראל ולכן ניתן להסיק לא מעט על בטיחותן של המכוניות שמשווקות בארץ.

הציונים שהארגון מחלק מבוססים על מבחני ריסוק קפדניים ואת הציונים ניתן לחלק לשתי קטגוריות: "בטיחות גבוהה פלוס" ו"בטיחות גבוהה". כשקטגוריית ה"פלוס" היא כמובן הגבוהה ביותר. המבחן עצמו מחולק לכמה סוגים של רכבים בכמה קטגוריות שבהן יש זוכים מפתיעים.

כך, הקטגוריה הכי רלוונטית לנו כישראלים היא מה שהאמריקאים מכנים "מכונית קטנה" – למרות שבישראל המכוניות האלה לא נחשבות קטנות. המכוניות שקיבלו את ציון הבטיחות "פלוס" בקטגוריה של המכוניות ה"קטנות" הן מאזדה 3 (משווקת בישראל), אקורה אינטגרה (לא משווקת בישראל) וטויוטה פריוס (לא משווקת בישראל).

בקטגוריית המכוניות הבינוניות, ציון "פלוס" ניתן ליונדאי איוניק 6 החשמלית אשר משווקת בישראל ולהונדה אקורד (לא משווקת בישראל). בקטגוריית מכוניות יוקרה, תואר בטיחות פלוס ניתן לג'נסיס 80 G (משווקת בישראל).

בקטגוריית רכבי הכביש שטח הקטנים יש דגמים רבים שמשווקים גם כאן בארץ ויש מצטיינים רבים: תואר "בטיחות פלוס" ניתן לג'נסיס GV 60 המשווק בארץ, יונדאי קונה המשווק בארץ, הונדה HRV, מאזדה 30 CX (משווק בארץ) ו 50 CX.

מבין רכבי השטח הגדולים, פורד אקספלורר (משווק בארץ) זכה לציון הגבוה כמו גם מאזדה 90 CX (משווק בארץ). לצידם קיבלו ציונים גבוהים גם קיה טליורייד שאינו משווק בישראל, סובארו אסנט שאינו משווק בישראל וניסאן פאת'פיינדר.

 

 

ארצות הברית הונדה יונדאי מאזדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד