ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
קידוש השם

שגריר יפן הגיע לביקור נדיר בבית הספר החרדי

שגריר יפן בישראל, מיזושימה קואיצ'י, הגיע לביקור נדיר בבית הספר התיכון "בית חנה" לבנות בירושלים כדי לחנוך תערוכה על גיבור מלחמת העולם השנייה שהציל יהודים רבים

שגריר יפן הגיע לביקור נדיר בבית הספר החרדי
צ'יאונה סוגיהארה צילום: ויקיפדיה

שגריר יפן בישראל מיזושימה קואיצ'י ואשתו ביקרו השבוע בבית הספר לבנות בית חנה של חב"ד בירושלים.

המטרה הייתה לצפות בתערוכה שיצרו תלמידות המוסד על צ'יאונה סוגיהארה, דיפלומט היפני ששימש כסגן הקונסול של האימפריה היפנית בקובנה, ליטא בתקופת השואה.

במהלך מלחמת העולם השנייה סייע סוגיהארה לאלפי יהודים להימלט מאירופה הנאצית על ידי הנפקת אשרות כדי שיוכלו לנסוע בשטח יפן, תוך סיכון עבודתו וחיי משפחתו. בין הניצולים היו תלמידי ישיבת חב"ד תומכי תמימים בשנחאי.

סוגיהארה ננזף על ידי ממשלתו. בשנת 1985 כיבדה מדינת ישראל את סוגיהארה והכירה בו כחסיד אומות העולם על מעשיו. הוא האזרח היפני היחיד שזכה לכבוד על כך.

התערוכה בבית הספר "בית חנה" הראתה את גבורתו של סוגיהרה עם דיוקן בגודל טבעי שלו יושב ליד שולחנו, תמונות היסטוריות, מפות ומסמכים. תחת הכותרת "מעפר לגבהים", תואר מצוקתם של תלמידי הישיבה מחב"ד והבחורים מישיבת מיר.

ויקיפדיההדיפלומט צ'יאונה סוגיהארהצילום: ויקיפדיה

את פתיחת התערוכה כיבדו שגריר יפן ומשפחת אשכנזי, שראש משפחתם, הרב מאיר, היה הרב וראש הישיבה בשנחאי.

המיזם צלח בשיתוף ארגון "גנזך קידוש השם". גב' מלכה אייזנבך, הרכזת של בית הספר להיסטוריה, הובילה את היוזמה.

בפוסט ברשתות החברתיות מסרה שגרירות יפן כי השגריר "היה נרגש מאוד" מהתערוכה המהממת.

בהודעה נמסר: "השגריר מיזושימה ורעייתו התרגשו להתארח אתמול בתיכון ״בית-חנה חב״ד״ בירושלים במסגרת פרוייקט להנצחת השואה בהובלתו של מכון ״גנזך קידוש השם״. היום כולו הוקדש לסיפורו של צ׳יאונה סמפו ‎סוגיהארה, חסיד אומות העולם היפני שעזר להציל אלפי פליטים יהודים בימי מלחה״ע השנייה. במהלך היום נפגשו ושוחחו עם תלמידות ביה״ס שהציגו בפניהן את המסע שעברו הפליטים עד להגעתם למקום מבטחים וסיפרו על חייהם של היהודים באירופה טרם פרוץ המלחמה. אנו רוצים להודות תודה לכל מי שיזמו והובילו את הפרויקט החשוב ועל ההזדמנות לקחת בו חלק".

 

מלחמת העולם השניה יפן סין צ'יאונה סוגיהארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}