ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
אנטי רוסית

בכירת מחלקת המדינה פורשת; בקרמלין חוגגים 

מזכיר המדינה בלינקן הודיע כי בכירת מחלקת המדינה ויקטוריה נולנד עוזבת את תפקידה כתת-מזכירת המדינה לעניינים פוליטיים - שם מילאה תפקיד מרכזי בתגובת ארה"ב למלחמה באוקראינה

בכירת מחלקת המדינה פורשת; בקרמלין חוגגים 
הקרמלין צילום: Pixabay

פקידת מחלקת המדינה הבכירה ויקטוריה נולנד תפרוש בשבועות הקרובים, כך הודיע מזכיר המדינה אנטוני בלינקן. נולנד עוזבת את תפקידה כתת-מזכירת המדינה לעניינים פוליטיים - שם היא מילאה תפקיד מרכזי בתגובת ארה"ב למלחמה באוקראינה. 

שגרירת ארה"ב הנוכחית בנאט"ו, ג'וליאן סמית', צפויה להיות מועמדת להחלפת נולנד, כך אמר לפי מקור מעורה בפרטים ל-CNN. בינתיים, תת-מזכיר המדינה ג'ון באס התבקש לשמש בתפקיד בפועל. 

בלינקן שיבח את נולנד כ"יוצאת דופן באמת". עוד אמר: "בשלוש השנים האחרונות, היא הובילה את המחלקה הזו בכל דבר, החל מטיפול במשברים מורכבים בהאיטי והמזרח התיכון, ועד להרחבת וחיזוק הבריתות והשותפויות של אמריקה ברחבי אירופה. 

בלינקן הודה לה על מאמציה בעניין רוסיה, "שהיו הכרחיים להתמודדות עם פלישתו המלאה של פוטין לאוקראינה, לגבש קואליציה עולמית כדי להבטיח את כישלונו האסטרטגי, ולעזור לאוקראינה לעבוד לקראת היום שבו היא תוכל לעמוד בכוח על רגליה - דמוקרטית, כלכלית, ומבחינה צבאית."

דוברת משרד החוץ הרוסי הגיבה לפרישה: "הם לא יגידו לכם את הסיבה. אבל זה פשוט – הכישלון של הדרך האנטי-רוסית של ממשל ביידן. ה'רוסופוביה', שוויקטוריה נולנד הציעה כקונספט העיקרי של מדיניות החוץ של ארה"ב, גוררת את הדמוקרטים לתהום כמו אבן".

הקרמלין רוסיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד