ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
5 ימים לפני האסון

מטלטל: החטופים זועקים "בבקשה הצילו, אנחנו מתחת למדרגות"

הם עשו הכל נכון אבל הטעות הקטלנית התבררה בדיעבד רק כעבור ימים, לאחר שמצלמת הגו פרו על כלב עוקץ נבדקה ושם נשמעו זעקות השבר והתחנונים

מטלטל: החטופים זועקים "בבקשה הצילו, אנחנו מתחת למדרגות"
הריסות בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90     

כ-80 יום לאחר אסון הירי בשלושת החטופים, אלו שמריז, יותם חיים וסאמר אל-טלאלקה בשכונת שג'עייה, הערב (ראשון) נחשפת ב'כאן 11' הקלטה מטלטלת שבה נשמע אלון שמריז זועק בגרון ניחר "הצילו חטופים אלון ויותם, אנחנו מתחת למדרגות. בבקשה הצילו!".

ההקלטות מהרגעים שבהם נחלצו שלושת החטופים מידי שוביהם, מחבלי החמאס. ההקלטות, שנמצאו על גופת כלב של עוקץ, ממחישות את עוצמת הגבורה - וגם את עומק ההחמצה.

משפחת שמריז סבורה שבנם אלון ז"ל כיוצא יחידה מובחרת בצה"ל, הוא אשר הוביל את חבריו יותם חיים וסאמר טלאלקה במסע הישרדות בלב שג'אעיה וגם דאג שסאמר לא יזעק יחד איתם את זעקות ה"הצילו" בשל מבטאו הערבי.

הכתבת כרמל דנגור שחשפה את ההקלטה המצמררת, מציינת כי אחרי 65 ימים בשבי, הגיעו כוחות צה"ל למבנה שבו הוחזקו שלושת החטופים בידי מחבלי חמאס - מבלי לדעת שבמקום הזה מוחזקים חטופים. למבנה הזה הוכנס כלב עוקץ, שנהרג מאש המחבלים. אלון, בוגר יחידת יהל"ם, ידע שעל הכלב מותקנת מצלמת גו פרו - וצעק יחד עם חבריו בתקווה שהלוחמים יצילו אותם - אבל לשווא.

באדיבות המשפחותשלושת החטופים שנורו למוותצילום: באדיבות המשפחות

לאחר שנחלצו בעור שיניהם מחוטפיהם, במשך חמישה ימים, הוביל אלון את חבריו במסע הישרדות, כשהם עושים הכל, אבל הכל, כדי שצה"ל יבין שבמרחב הזה נמצאים חטופים. למרות שכל צעד היה זהיר ומחושב, למרות שהם עשו הכל נכון - השלושה נהרגו לבסוף מאש צה"ל, לאחר שזוהו כמחבלים.

כעת, משפחתו של אלון יוצאת למאבק - להכיר בו כחלל צה"ל. ראש אגף כוח אדם בצה"ל והרמטכ"ל התנגדו - וההחלטה עכשיו בידיים של בג"ץ. בינתיים קברו של אלון עדיין לא כוסה במצבה לאור דרישתה של המשפחה מצה"ל להכיר בו כחלל צה"ל ולא נפגע פעולות איבה, היות ונהרג מאש כוחותינו ולא בידי אויבים.

אלון שמריז הקלטה מצמררת חטופים הירי בשלושת החטופים יותם חיים הצילו עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד